י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לפיד תקף

נתניהו: "נמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו"

ראש הממשלה בירך את כוחות הביטחון על המבצע לשחרור ששת גופות החטופים והתחייב: "מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו". בן גביר: "את החטופים החיים ואלו שאינם, יש להשיב רק על-ידי לחץ צבאי עצים". לפיד: "הם היו בחיים"

נתניהו: "נמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו"
הערכת מצב בקבינט המלחמה צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי) למבצע השבת ששת גופות החטופים ממנהרה בחאן יונס והתחייב: "מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו".

נתניהו אמר: "הלילה השיבו כוחותינו את גופותיהם של שישה מחטופינו שהוחזקו בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס: אברהם מונדר ז״ל, אלכס דנציג ז״ל, חיים פרי ז״ל, יגב בוכשטב ז״ל, יורם מצגר ז״ל ונדב פופלוול ז״ל.

לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות.

אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה״ל והשב״כ על גבורתם ופעולתם הנחושה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד", כך ראש הממשלה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "בצער רב ובכאב עצום אנו מאמצים אל ליבנו את משפחותיהם, אוהביהם וחבריהם של ששת החטופים שגופותיהם הושבו הלילה מחאן-יונס במבצע צבאי - יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי. תנחומינו הכנים. יהי זכרם ברוך".

הנשיא הוסיף: "אסור לנו לחדול לרגע מלפעול בכל דרך ובכל צורה להשבת כל החטופים לנוף מולדתם - החיים לחיק משפחותיהם והחללים לקבר ישראל. זו חובה מוסרית עליונה של מדינת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "במבצע נועז ומסוכן במנהרות החמאס בחאן יונס הצליחו כוחות צה״ל ושב״כ להביא הלילה לקבר ישראל את גופותיהם של יגב, אלכסנדר, יורם, חיים, נדב ואברהם זכרם לברכה. משתתף באבלן ובצערן הכבד של המשפחות ומאמץ אותן אל ליבי.

המבצע לחילוץ החללים הוא ביטוי נוסף לנחישות ולאומץ הלב של הלוחמים לצד חופש הפעולה המבצעי שהשגנו בכל רחבי רצועת עזה - נמשיך להרחיבו ונממש את מטרות המלחמה - פירוק החמאס, ומימוש מחויבותנו להשבת כל החטופים לישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר:"בבוקר קשה זה, ליבנו עם כאב המשפחות היקרות - פרי, מצגר, מונדר פופלוול, דנציג ובוכשטב, שיקיריהם הי״ד הוחזרו הלילה ע״י לוחמי צה״ל משבי החמאס. ליבי ולב כל עם ישראל עימם בשעה זו".

לדבריו, "את החטופים החיים ואלו שאינם, יש להשיב רק על-ידי לחץ צבאי עצים, הפסקת הדלק וההומניטרי לטרור ולתומכיו, ולא בעסקאות מופקרות שיביאו לנו חלילה חטופים ונרצחים נוספים בעתיד. אני מברך את כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי על המבצע הנועז".

ראש האופוזיציה איר לפיד כתב: "הם היו בחיים!".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "רק לאחרונה נפגשתי עם קרן מונדר, שסיפרה לי כמה היא מחכה ודואגת לאבא אברהם, ועל כך שהיא בטוחה שכשישוב, לא יפסיק לדאוג לכל שאר החטופים והחברים מניר עוז. 

‏אברהם ז״ל כבר לא יגיע לכיכר החטופים, לא ישוב בחיים לחיק משפחתו, וכך גם חיים פרי, יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג ויגב בוכשטב - כולם נחטפו בחיים, וסיימו את חייהם בשבי באופן אכזרי כל כך. 

‏6 פנים ושמות שמסמלים הבוקר את שעון החול שאוזל, את גודל האחריות לעשות הכל כדי להשיב את שאר החטופים הביתה, וכדי שמי שעוד בחיים - יחזרו בחיים. 

‏שולח חיזוק לכוחות צה״ל ושב״כ שממשיכים לפעול בתעוזה למען המטרה הקדושה של השבת החטופים הביתה".

 

 

עסקת חטופים בנימין נתניהו יואב גלנט יאיר לפיד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}