ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המשפחות עודכנו

בתום מבצע לילי בחאן יונס חולצו גופותיהם של שישה חטופים הי"ד

צה״ל ושב״כ חילצו את גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול וחיים פרי הי"ד, ממרחב חאן יונס. מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל״ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב״כ

בתום מבצע לילי בחאן יונס חולצו גופותיהם של שישה חטופים הי"ד
ששת הנרצחים שגופותיהם הושבו צילום: באדיבות המשפחה

במבצע משותף של צה״ל ושב״כ, חולצו הלילה (ב׳) מחאן יונס, גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, וחיים פרי הי"ד.

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל״ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב״כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב״כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

לאחר הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות ולקהילות. צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות וקהילות הקיבוצים בשעה קשה זו. 109 חטופים נותרו בשבי חמאס. מתוכם הוכרזו 35 כנרצחים.

אברהם מונדר בן 79, גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתם קרן והנכד שלו אוהד – שלושתם שוחררו בעסקת הפעימות לאחר 50 ימים בשבי. בנו רועי, נרצח ב-07.10.

יורם מצגר, נחטף בשבת השבעה באוקטובר ונרצח בשבי. יורם היה בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך. חבר ביקב הקיבוץ. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה.

יגב בוכשטב (35) נחטף בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון (36), ששוחררה בסוף נובמבר בעסקת החטופים הראשונה לאחר 53 ימים בשבי. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר בעוד הם מסתתרים גם הם בממ"ד. כעבור כמה שעות, כשאביו של יגב הגיע לדירת בנו וכלתו בליווי כוחות צבא, הוא מצא אותה ריקה עם קליעים על הרצפה. בחודש שעבר הודיע צה"ל למשפחתו כי יגב נהרג ברצועת עזה בזמן פעילות צה"ל בחאן יונס, וגופתו מוחזקת בידי חמאס.

נדב פופלוול, בן 51, נחטף מקיבוץ נירים. בקיבוץ סיפרו כי היה אדם שקט ורגיש, איש מחשבים מחונן, חובב ספרים ומדע בדיוני. בן ואח מסור ודוד אוהב. נדב נחטף מממ"ד ביתו יחד עם אימו חנה פרי, ששוחררה לאחר 49 ימים בשבי. אחיו הבכור רועי נרצח בשבעה באוקטובר. סרטון של נדב פופלוול מהשבי הופץ ב-11 במאי, ובו הוא נראה כשהוא סובל מחבלה בפניו. חודש לאחר מכן קבע צה"ל שפופלוול נהרג בחאן יונס, ייתכן שכתוצאה מאש צה"ל.

גם גופת חיים פרי חולצה, פרי נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז במהלך אירועי ה-7 באוקטובר ונהרג בשבי החמאס, חיים יובא למנוחות בקיבוץ בו חי ופעל כל חייו, מוקף במשפחתו וקהילתו.

חיים היה בן 80, אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. יזם, הומניסט, פעיל שלום, ומייסד גלריית הבית הלבן. ביום הטבח בקיבוץ, חיים הצליח להציל את אשתו אסנת בטרם נחטף בעצמו. הוא שרד בתנאים בלתי אנושיים במנהרות החמאס במשך חודשים, עד שנרצח באכזריות בשבי.

אלכס דנציג, נחטף בשבת השבעה באוקטובר ונרצח לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים, הוחזר היום לביתו ומשפחתו לפרידה אחרונה ויובא לקבורה באדמת ישראל.

אלכס היה בן 75, חבר קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים, סב ל-12 נכדות ונכד. הוא הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים, ובמקביל עמל שנים רבות על טיפוח השדות שכה אהב. בכך, היווה אלכס גשר בין עולמות שונים: בין הרוח והספר לאדמה והשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס אלכס דנציג הי"ד חיים פרי נדב פופלוול יגב בוכשטב יורם מצגר אברהם מונדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}