י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מספרים מטורפים"

הערכה: למעלה מ-1,100 פיגועים סוכלו מתחילת המלחמה

במערכת הביטחון מעריכים כי מאז תחילת המלחמה סיכלו שב"כ וצה"ל בחסדי שמים, יותר מ־1,100 פיגועים משמעותיים. בכיר בשב"כ לשעבר מאשר: "מדובר במספרים מטורפים"

הערכה: למעלה מ-1,100 פיגועים סוכלו מתחילת המלחמה
הפיגוע בשכונת רוממה בירושלים צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

מאז תחילת המלחמה סיכלו שב"כ וצה"ל יותר מ־1,100 פיגועים משמעותיים, בהם פיגועי ירי, מטען, דקירה ודריסה. לפי ההערכות מערכת הביטחון, מדי יום בחסדי שמים מסכלים כוחותינו בין פיגוע אחד לשניים - כך דווח ב"ישראל היום". 

בכיר שב"כ לשעבר יוסי אמרוסי, שהיה מעורב במאות מבצעים, התייחס לנתונים אלו ואישר: "אכן, מדובר במספרים מטורפים, כי הם מתארים רק פיגועים משמעותיים: מטען, ירי, דקירה וכדומה. לא מדובר באבנים או בקבוקי תבערה, שגם הם דברים שהורגים. גזרת יו"ש בוערת כבר תקופה ארוכה, ומאז תחילת המלחמה זה עלה משמעותית".

אמרוסי תיאר את האתגרים של מערכת הביטחון ביו"ש בשיחה עם "ישראל היום": "הראשון - המטענים שמגיעים מאיראן דרך הגבול הפרוץ עם ירדן. השני - הירי שמתרחש תוך שימוש באמל"ח תקני בכבישי יו"ש. השלישי - הירי לכיוון עוטף ג'נין, שמסכן את התושבים שגרים בישראל. והרביעי - תופעת הגדודים שנמצאים בכל יישוב ערבי גדול, כמו ג'נין וטולכרם, שלא מתייחסת לשיוך הארגוני של המחבלים. החוליות מורכבות מחמאס, ג'יהאד, פת"ח והחזית העממית".

דיווח זה מגיע לאחר שבמערכת הביטחון קבעו כי פיצוץ מטען החבלה ברחוב לח"י בדרום תל אביב שבו נהרג גבר כבן 50 שנשא מטען חבלה - היה פיגוע. דובר המשטרה, אלי לוי, אמר: "קרה פה נס גדול, עוד כמה מטרים והיינו מתעוררים לאסון ענק. זה אירוע קשה מאוד, שנחקר על-ידי המשטרה ושב"כ. נמנע כאן אסון כבד מאוד".

בתיעוד ממצלמות אבטחה נראה המחבל נושא את המטען בתיק על גבו, ולאחר מכן מתרחש הפיצוץ. ייתכן שהפיצוץ התרחש בעקבות תקלה במנגנון ההפעלה של המטען.

יו"ש פיגועים מלחמת חרבות ברזל שב"כ צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}