י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בוועידה הדמוקרטית

ביידן: "צריך לסיים את המלחמה. אנחנו יותר קרובים לכך מאי פעם"

ביידן התייחס בנאומו בועידה הדמוקרטית למלחמה בישראל ואמר: "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מלחמה רחבה יותר, להחזיר את החטופים ולהכניס סיוע לעזה עכשיו"

ביידן: "צריך לסיים את המלחמה. אנחנו יותר קרובים לכך מאי פעם"
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה את מה שעשוי להיות הנאום הגדול האחרון שלו, נאומו בועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו. עד לפני כחודש חשב ביידן שישא נאום זה כמועמד לנשיאות, אך מאז דברים השתנו.

ביידן התייחס גם למלחמה בעזה ואמר: "לפני כמה ימים, הצגתי הצעה חדשה שקירבה אותנו להפסקת אש יותר מכל נקודה מאז 7 באוקטובר. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מלחמה רחבה יותר, להחזיר את החטופים ולהכניס סיוע לעזה עכשיו. וסוף סוף לסיים את המלחמה הזו".

על המפגינים שהגיעו לשיקגו כדי למחות על המדיניות כלפי ישראל הוא אמר: "הם צודקים, הרבה אנשים נהרגים משני הצדדים, וצריך לגמור את זה. אנחנו צריכים להחזיר את כל האמריקנים הביתה". 

לצד זאת החמיא ביודן להאריס ואמר: ״טראמפ משקר כל הזמן. לא האמנתי שאעמוד אי פעם בנאום ואקרא לנשיא לשעבר 'שקרן', אבל זה מה שהוא. הוא משקר על כל דבר. למשל, על הפשע באמריקה. בניגוד למה שהוא אומר, הפשע באמריקה נמצא בירידה חדה והוא יירד עוד יותר כשנשים בבית הלבן תובעת במקום פושע מורשע. דונלד טראמפ לא היה אף פעם ראוי להיות נשיא ארה״ב והמפקד העליון של הצבא״. 

בסיום נאומו אמר: "זה היה הכבוד של חיי להיות הנשיא שלכם. אני אוהב את העבודה, אבל אני אוהב את אמריקה יותר. אנחנו מכירים את קמלה ויודעים מה האופי שלה. הבחירה בה כסגנית היתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי בקריירה. הסיפור שלה מייצג את הסיפור של אמריקה. היא תהיה נשיאה שילדים יוכלו ללמוד ממנה והעולם יכבד אותה".

נאום זה הוציא מביידן הנרגש אמוציות רבות. במהלך הנאום, כ-20 אלף איש ביונייטד סנטר בשיקגו עמדו על רגליהם במשך דקות ארוכות, הריעו לו והודו לו על החלטתו לפרוש מהמירוץ.

הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}