י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התרברב בגלל בחירות

נשיא אלג'יריה אמר כי "הצבא מוכן" להיכנס לעזה ועורר סערה

דבריו של הנשיא האלג'יראי, נתפסו כאיום על ישראל ועוררו תגובות נרחבות בעולם הערבי. העיתון "א-שרק אל-אווסט", עסק בסערה שחוללו דבריו ברשתות החברתיות, וציין כי הדבר קרה כיוון שהשתמע מהם שהוא רוצה לשלוח את צבאו להילחם בישראל

נשיא אלג'יריה אמר כי "הצבא מוכן" להיכנס לעזה ועורר סערה
חיילים בגבול מצרים צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

נשיא אלג'יריה עבד אל-מג'יד תבון התייחס למלחמה בין ישראל לחמאס, והצהיר בנאום שנשא כי ברצונו לשלוח סיוע לרצועת עזה. "נשבע לכם באלוהים הגדול, שייתנו לנו המצרים להגיע לגבול עם עזה. אף אחד לא יברח מזה. אני מבטיח שהצבא מוכן, רק שיפתחו את הגבול ויתנו למשאיות שלנו להיכנס", אמר. הוא התרברב ואמר: "נבנה תוך 20 ימים שלושה בתי חולים. נשלח לשם מאות רופאים ונעזור בשיקום של מה שנהרס על-ידי הציונים", כך דווח ב-Ynet.

דבריו של הנשיא האלג'יראי, נתפסו כאיום על ישראל ועוררו תגובות נרחבות בעולם הערבי. העיתון "א-שרק אל-אווסט", עסק בסערה שחוללו דבריו ברשתות החברתיות, וציין כי הדבר קרה כיוון שהשתמע מהם שהוא רוצה לשלוח את צבאו להילחם בישראל.

העיתונאי המצרי אחמד מוסא כתב: "הקשבתי כמה פעמים לדברים שאמר תבון בסרטון. הוא לא דיבר על שליחת צבא אלג'יריה למלחמה נגד ישראל, אלא על פתיחת הגבול בין מצרים לרצועת עזה כדי להעביר רופאים לטפל בפצועים".

דוקטור טארק פהמי, מרצה למדעי המדינה בקהיר, אמר לעיתון כי העיתוי של ההצהרה קשור "לשימוש בסוגיה הפלסטינית בתהליך הבחירות באלג'יריה". הוא הסביר כי לעניין הפלסטיני יש השפעה על הבוחר האלג'יראי, שאכפת לו מהנושא "כמו כל אזרח ערבי".

נוהא בכר, מרצה למדעי המדינה, מסרה לעיתון כי הצהרותיו של הנשיא הגיעו "באופן ספונטני, מתוך תחושת ייאוש. למרות כוונותיו הטובות של תבון, הדרישה שלו ממצרים לפתוח את מעבר רפיח מראה על חוסר הכרה של המצב ברצועת עזה. קהיר לא סגרה את המעבר, אלא פשוט מסרבת לאפשר תנועה דרכו כשהשלטונות הישראלים מנהלים אותו".

מצרים אלג'יריה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}