י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דיווח בריטי

ממשלת סקוטלנד משעה את פגישותיה עם ישראל

ממשלת סקוטלנד הודיעה כי תשעה את פגישותיה עם שגרירים ישראלים, עד שתושג התקדמות משמעותית במשא ומתן לעסקת חטופים. צעד זה מגיע אחרי ביקורת נוקבת כלפי שר החוץ הבריטי בעקבות מפגש עם נציגה ישראלית

ממשלת סקוטלנד משעה את פגישותיה עם ישראל
Pixabay צילום: דגל סקוטלנד

ממשלת סקוטלנד הודיעה כי לא תקיים פגישות נוספות עם שגרירי ישראל עד שתושג "התקדמות אמיתית" בשיחות המשא ומתן לעסקת חטופים והפסקת אש - כך דווח ב-BBC הבריטי. 

הממשל הסקוטי התמודד עם ביקורת לאחר ששר החוץ אנגוס רוברטסון פגש את סגנית שגרירת ישראל בבריטניה, דניאלה גרודסקי. רוברטסון אמר שהוא מצטער שהפגישה לא "הוגבלה לחלוטין" לשיחות על הפסקת אש.

לדבריו, הממשלה לא תיתן הזדמנות נוספות לישראל עד שתושג "התקדמות אמיתית" לקראת שלום, בסיוע הומניטרי ועד שישראל "תשתף פעולה באופן מלא עם התחייבויותיה הבינלאומיות בחקירת רצח עם ופשעי מלחמה".

השר אמר שהפגישה לא הייתה ניסיון לתת לגיטימציה לפעולות ממשלת ישראל בעזה. "הממשלה הסקוטית הייתה עקבית בגינוי החד משמעי שלנו לזוועות שאנו עדים להן בעזה", אמר.

"ברור שעדיף היה להבטיח שהפגישה הייתה מוגבלת בהתאם לצורך בהפסקת אש מיידית בעזה וסיום אובדן החיים המחריד באזור. אני מתנצל על העובדה שזה לא קרה", אמר.

סקוטלנד מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}