י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לחץ על האריס

אלפים קראו לאמברגו נשק על ישראל עם פתיחת הועידה הדמוקרטית

אלפים קראו לנשיא ארה"ב ולסגניתו להטיל אמברגו נשק על ישראל בעקבות מלחמתה בחמאס, במקביל לפתיחת ועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו. אחד המפגינים הבטיח: "אם יהיה אמברגו נשק על ישראל, אצביע ב-100% להאריס"

אלפים קראו לאמברגו נשק על ישראל עם פתיחת הועידה הדמוקרטית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הוועידה הלאומית הדמוקרטית החלה בשיקגו, במה שצפוי להיות האירוע בו יאושר מינויה של קמלה האריס כמועמדת לנשיאות לאחר פרישתו של ג'ו ביידן. אחד הנושאים הבולטים ביותר בועידה הוא מלחמת ישראל בחמאס - והקריאות להחרמת ישראל. 

המחאות על המלחמה בעזה, בהובלת דמוקרטים משמאל המפלגה, מאיימות לשבש את מסר האחדות שמנסים לשדר הדמוקרטים. אלפי מפגינים פרו-פלסטינים הגיעו ליד אתר הכינוסים כדי להביע את התנגדותם למדיניות הנשיא ביידן כלפי ישראל ועזה.

מארגני המחאה נגד ישראל משכו לוועידה הדמוקרטית למעלה מ-170 ארגונים מקומיים וארציים. אלפי אנשים התאספו לצעדה, שהייתה אחת ההפגנות המרכזיות נגד המלחמה השבוע. 

אחד המפגינים אמר ל"גארדיאן": "אני רוצה שהדמוקרטים יטילו אמברגו נשק עבור ישראל. אם יהיה אמברגו נשק על ישראל, אצביע ב-100% להאריס. המפלגה הדמוקרטית אכן מיישרת קו בנושאים פנימיים. אבל מבחינתי, הם חייבים לשים קץ לרצח העם". 

מפגין שהזדהה בשם יוסוף אמר על האריס כי היא "זאב בבגדי כבש. היא עומדת מאחורי ישראל ב־100 אחוז ולא מתכוונת לעצור את מכירת הנשק לישראל". כשנשאל מדוע לא מתקיימות הפגנות נגד הרפובליקנים הוא השיב: "מי הנשיא? רוצח העם ביידן. אם טראמפ ינצח - נטפל גם בו".

במקביל, יתקיימו אירועים שאורגנו על ידי קבוצות פרו-ישראליות, כולל "כיכר החטופים" - זאת כדי להסב את תשומת הלב של באי הועידה למצוקתם של החטופים שנותרו בשבי חמאס.

קמלה האריס דמוקרטים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}