י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
על הניסים ועל הנפלאות

הפיגוע בתל אביב: מטרים אחדים הפרידו בין הפיצוץ לבין המתפללים

הפיצוץ שאירע ברחוב לח"י בת"א ביום ראשון כמעט גרם לאסון גדול. מתפללים רבים היו בבית הכנסת רשב"י סמוך למקום הפיצוץ. המחבל כנראה הבחין בהמולה שבמקום ותכנן להיכנס לבית הכנסת אך הפעיל בלי כוונה את המטען שנשא ונהרג לבדו

הפיגוע בתל אביב: מטרים אחדים הפרידו בין הפיצוץ לבין המתפללים
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

יומיים לאחר הפיגוע שאירע ברחוב לח"י בתל אביב, המתפללים בבית הכנסת רשב"י, הממוקם מטרים אחדים מזירת הפיצוץ, מודים על הנס שקרה להם. אתמול אמר מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר כי המחבל כנראה הבחין בהמולה שבתוך בית הכנסת ותכנן להיכנס אליו אך הפעיל בלי כוונה את המטען שנשא, וכך התפוצץ ונהרג.

"היה פה נס על נס", אמר ל-Ynet דוד מנע, שמתפלל בבית הכנסת זה כמה שנים. לדבריו, בשעת הפיגוע בדיוק סיימו בבית הכנסת להתפלל מנחה - שאחריה בדרך כלל עושים הפסקה אך מפני שהייתה אזכרה לאחת המתפללות, כולם נשארו בתוך המבנה ומיד אחר כך המשיכו לתפילת ערבית. "אם היינו יוצאים להפסקה, היו פה עשרות בחוץ כשהמחבל התפוצץ", הוסיף מנע. "היה פה נס, כולנו היינו אמורים להיות בחוץ, בין התפילות", אמרו בבית הכנסת, שאיש מקרב מתפלליו לא נפגע בתקרית.

אתמול התאספו עשרות רבות בעיקר כדי להתפלל, אך גם כדי לספר כיצד ניצלו אמש מאסון. הנוכחים הראו לכל העוברים והשבים את החלונות שהתנפצו לכל עבר מההדף, ונדהמו לשמוע כי במשטרה מאמינים כי בית הכנסת היה היעד לפיגוע. המתפללים אמרו לרועי רובינשטיין כתב אתר ווינט: "זה מראה שיש בורא עולם ששומר עלינו", מתפלל נוסף בשם אמנון, אמר "מעין הוכחה חיה שצריך לסמוך עליו, הרי הוא מנע מהמחבל להיכנס לפה ולהפעיל את המטען בפנים, היה לו כשל כי האל בלבל אותו".

גילון אילני, המתפלל באותו כיסא כבר 35 שנים, סיפר כי חש בהדף ובזכוכיות, אך לא נפגע. "ברור שפחדתי, גם המשפחה שלי פחדה כי הם ידעו שאני פה. כל הזכוכיות עפו על האנשים מהפיצוץ החזק הזה, אבל המזל שלנו היה שהמחבל לא נכנס פנימה", אמר.

הרב יהודה משולם גבאי בית הכנסת רשב"י שנוסד על שם הצדיק רבי מסעוד משולם זצ"ל סיפר אתמול ל'בחדרי חרדים' את אשר התרחש: "בשעה 20:00 באמצע תפילת ערבית בבית הכנסת רשב"י אנחנו שומעים פיצוץ עז שמעולם לא שמענו כמותו. חלונות בית הכנסת התנפצו. יצאנו מהר החוצה על מנת להבין מה קרה ראינו אש, עשן וריח שריפה מאוד חזק היה באוויר. כמה דקות לאחר מכן ראינו את הפרסומים שאדם שנשא מטען התפוצץ".

"במצלמות האבטחה שפוזרות ברחוב רואים את המחבל בבירור צועד לאורך הרחוב עם המטען בתיק הגב שלו וכשהוא מגיע למרחק של עשרה מטרים מבית הכנסת, אז המטען התפוצץ בפתאומיות".

הרב משולם מספר כי "הנס הגדול הוא שהוא הולך מרחק רב אבל מתפוצץ בדיוק כשהוא מתקרב לאזור בית הכנסת ובנס לא היו אנשים ברחוב מלבד עובר אורח שעבר במקום ונפגע ואנו מתפללים לרפואתו במהרה".

 

תל אביב פיגוע תופת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}