י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כל הפרטים

טקס הזיכרון האלטרנטיבי שיקיימו המשפחות: "לא להרים טקס ססגוני וצבעוני"

משפחות של נרצחי טבח ה-7 באוקטובר הודיעו כי החליטו לקיים טקס עצמאי, ולא לקחת חלק בטקס הממשלתי אותו מארגנת השרה מירי רגב. אחיו של אלון שמריז: "לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי"

טקס הזיכרון האלטרנטיבי שיקיימו המשפחות: "לא להרים טקס ססגוני וצבעוני"
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

משפחות חטופים, נרצחים ומפונים הודיעו הערב כי יקיימו טקס עצמאי לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר, במקום הטקס הממשלתי שעל ארגונו הופקדה שרת התחבורה מירי רגב - כך דווח ב"ווינט". בניגוד לטקס הממשלתי, טקס זה יתקיים בהשתתפות קהל. 

בקיבוץ נירים התרעמו על הטקס הממשלתי המתארגן: "במקום לעסוק בצילומים לטקס זיכרון ממלכתי, אנו קוראים לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית. שנה שלמה לא הגיע לנירים ולו נציג אחד של הממשלה לקבל אחריות, להודות במחדל ולשאול מה צריך. החיים של חברי הקיבוץ ושל כל תושבי הנגב המערבי הם לא סרט, וממשלת ישראל היא לא חברת הפקה.

שום טקס זיכרון שמובילה הממשלה לא יעלים את מחדל 7 באוקטובר שהביא לרציחתם וחטיפתם של חברי נירים והעוטף כולו - שעדיין מוחזקים בשבי חמאס".

בקיבוץ בארי יקיימו טקס זיכרון ב-7 באוקטובר, עליו הוחלט עוד בטרם התקבלה ההחלטה בנוגע לטקס הממשלתי. "זה לא טקס זיכרון אלטרנטיבי, זה ה-טקס של הקהילה", אמרו בבארי. בנחל עוז ידונו מחר באם לשתף פעולה עם בקשה מצד הממשלה לצלם בקיבוץ. 

יונתן שמריז, אחיו של החטוף אלון שמריז, שנהרג בשוגג על ידי צה"ל אמר ל"ווינט": "לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי, תחת פיקוחם של פוליטיקאים ציניים שבורחים מאחריות. יחד עם כל עם ישראל נבטיח שבני המשפחות שלנו יקבלו את הכבוד שהם ראויים לו, נדאג שהשבת של שבעה באוקטובר תונצח בצורה כנה ואנושית, בלי מסכות והטיות. נזכור ביחד את האובדן, את הגבורה ואת המחדל".

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר אמרה כי הבחירה בטקס ממשלתי גורמת לה לתחושות קשות: "לציון 7 באוקטובר צריך להוריד את הדגל לחצי התורן כאות אבל לכל מי שאיבדנו. חיילים משלמים בחיים שלהם, לא צריך לעשות שום טקסים. המשפחות ירצו להתייחד עם היקרים שלהן, זה צריך להיות יום אבל לאומי, לא טקס ממשלתי".

טקס זיכרון ה-7 באוקטובר מירי רגב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}