י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"חמאס יתארגן מחדש"

"אם נפסיק את המלחמה, הקורבנות יהיו כנראה לשווא"

ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור על האפשרות לחדול מלהילחם ברצועה • על עזיבת פילדלפי: "הפירוש - חמאס ייקשר מחדש לסיני"

"אם נפסיק את המלחמה, הקורבנות יהיו כנראה לשווא"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

על רקע הפסגה בקטאר והניסיון להוביל לעסקת חטופים, עולה השאלה כיצד תיראה המשך הלחימה ברצועת עזה, ומי ישלוט בה ביום שאחרי. ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר ועמית במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון אלוף (מיל') יעקב עמידרור התייחס לסוגיה הסבוכה. 

"אני לא חושב שישראל צריכה להרחיב עכשיו את המלחמה אם היא יכולה להתמקד רק בעזה", טען. "היא צריכה להתמקד בעזה בחודש חודשיים הקרובים כדי לסיים את פירוק כל היכולת של חמאס, ולאחר מכן היא תעמוד בפני צומת דרכים. מבחינת לוח הזמנים של מדינת ישראל אין צורך למהר לקבלת החלטות אלא אם אין עסקה".

עוד אמר: "אם נפסיק עכשיו את המלחמה, כל הקורבנות שהיו במהלך המלחמה יהיו כנראה לשווא, כי חמאס יתארגן מחדש ופילדלפי יהיה פתוח בפניו. לא לשווא מבחינה זו שהמלחמה לא הייתה מוצדקת, היא הייתה סופר מוצדקת, אלא התוצאה שרצינו להשיג - שחמאס לא יהווה יותר איום מהרצועה, הדבר הזה לא יושג".

בהמשך הבהיר: "הדרישה הנוכחית היא שאנחנו נצא ונפקיר את פילדלפי. הפירוש המעשי של הדבר הזה - חמאס ייקשר מחדש לסיני. אי אפשר להציג רק צד אחד של הבעיה בלי להציג את המחיר שלה".

חמאס ציר פילדלפי יעקב עמידרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}