י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפו בדבריו

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז קורא לחזור ל"אבינו מלכנו"

אחר שהורה להפסיק מלומר "אבינו מלכנו", ראש הישיבה הגר"מ מאזוז קורא בשיעור השבועי לשוב ולהמשיך באמירתו, "אנחנו לא יודעים כמה נסים נעשו לנו השנה, כמה קורים בכל יום. יודעים רק; זה פלוני נהרג. ופלוני ופלוני ופלוני. צריכים להתפלל! התפילות לא הולכות לאיבוד. אמרתי להפסיק כי כתוב בספרים שיש להפסיק בין חובה לרשות. אבל אם המצב לא טוב, אין מה לעשות" • צפו

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז קורא לחזור ל"אבינו מלכנו"
הגר"מ מאזוז צילום: כסא רחמים

בשבוע שעבר הורה ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, להפסיק עם אמירת "אבינו מלכנו" מאחרי תשעה באב, עד להגעת עשרת ימי תשובה. בדברים שנשא בבית מדרשו והובאו כאן ב'בחדרי חרדים', הסביר ראש הישיבה כי "אחר כך לא יהיה ניכר, לא אלול ולא שום דבר". בשיעור השבועי במוצאי השבת, הורה הגר"מ מאזוז לשוב ולהמשיך באמירתו. ראש הישיבה הסביר בדבריו כי הוראתו מגיעה לאחר ששוחח עם הראשון לציון הגרש"מ עמאר, שאמר כי המצב אינו טוב וחייבים להמשיך בתפילות.

הגר"מ מאזוז קורא לחזור ל"אבינו מלכנו" צילום: כסא רחמים

"הרב שלמה משה עמאר שיחיה, אמר לחזור ל"אבינו מלכנו"" פתח הגר"מ מאזוז את דבריו בשיעור השבועי, ואמר "אנחנו לא יודעים כמה נסים נעשו לנו השנה. אנחנו יודעים רק; זה פלוני נהרג, השם יקום דמו. פלוני ופלוני ופלוני. אבל למרות הכל, היו כמה וכמה נסים".

"יש ספר "ויען שמואל", בחלק האחרון (קובץ כ"ז) יש בסופו (סי' צ"ט - עמ' תת"ט) מאמר של ר' יונה חורי. והוא מביא שם שישים נסים. שישים! וזה חוץ מהנס הגדול של שלוש מאות שלושים ואחד טילים שזרקו עלינו הארורים בתחילת ניסן, ואחד מהם לא נשאר. לא "אחד לא נעדר", אלא "אחד לא נשאר", כלום! הלכו כולם באוויר. מי שיורט, ומי שנפרט, ומי שהלך, ומי שטבע בים. ככה זה".

הגר"מ מאזוז הוסיף: "ואחר כך, הנס הגדול אחרי פסח. היה אחד שמו אברהם ריאסי (ריאיסי זה "ריאיס" כאילו). הוא אמר שעם ישראל לא ישרוד, אפילו חודש ימים. הרשע הזה קובע לנו עתים?! מי אתה בכלל?! והנה תוך חודש ימים, הוא נסע במטוס מכובד, והיו שני מטוסים - אחד מלפניו ואחד מאחריו. והפגיעה הייתה רק בו, והמטוס שלו התפוצץ. לא נשאר כלום. הלכו כמה ערבים (אולי לא ערבים, אולי גם נוצרים. אחרי הכל זה הנשיא של איראן) לחפש זכר, ולא נמצא כלום. אמרו בבדיחותא: החמץ הזה נטחן לאחר הפסח, הוא הותר באכילה... אין לו שום ערך!".

"והרבה נסים ונפלאות, קורים כל יום. אנחנו צריכים להתפלל. התפילות שלנו לא הולכים לאיבוד. כל תפילה ותפילה לא הולכת לאיבוד. צריכים להחזיק באמונה. אז בלי נדר ממחר, אנחנו חוזרים ל"אבינו מלכנו"" קרא ראש הישיבה.

"למה אני אמרתי להפסיק?" אמר הגר"מ מאזוז, והסביר "כי כתוב בספרים שצריך להפסיק בין חובה לרשות. כל השנה עשינו את זה כמו רשות, כי לא היה נהוג לעשות באמצע השנה "אבינו מלכנו". ועכשיו עוד מעט עשרת ימי תשובה, זה חובה. אבל אם המצב לא טוב, אין מה לעשות".

ראש הישיבה חתם במעשה, "היה פעם כאשר הגרמנים ימח שמם ויאבד זכרם, באו לג'רבא. רבי כלפון עליו השלום תיקן שיגידו "שיר המעלות ממעמקים", כל יום. אפילו שהיו כאלו שהתנגדו, ואמרו: "לא, רק המקובלים יכולים לעשות". לא, רבי כלפון למעלה מהמקובלים! כי כשאדם רואה צרות, לא יאמר: "לא, עד שילך למקובל שיחתום". לא, לא, תתפלל מכל הלב. מכל הלב. מכל הלב. בדמעות עייניך, אתה יכול לבטל גזירות רבות. לכן אדם צריך לדעת, שממחר בבוקר לומר "אבינו מלכנו" בשחרית ובמנחה" חתם הגר"מ מאזוז את דבריו.

הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}