י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נמנע טבח גדול

מפקד מחוז ת"א: "אם המחבל היה נכנס לבית כנסת היה אירוע מטורף"

מפקד מחוז תל אביב אמר לעיתונאים כי אם המחבל היה נכנס לבית הכנסת הסמוך למקום הפיצוץ, היה "אירוע מטורף". מפקד המחוז הוסיף: "נכון לעכשיו יש תגבור בעיר בדי לתת ביטחון אישי לתושבים, ואין התרעה על פיגוע נוסף"

מפקד מחוז ת"א: "אם המחבל היה נכנס לבית כנסת היה אירוע מטורף"
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר מסר הצהרה על הפיגוע שאירע אמש ברחוב לח"י בתל אביב, אחרי שהמשטרה ושב"כ החליטו על העלאת רמת הכוננות ופתחו בסריקות ברחבי גוש דן. "אתמול היה לנו אירוע מאוד חריג וקיצוני, אירוע של פיצוץ מטען שבהתחלה לא היה ברור מה טיבו. מיד כשהגיעו הניידות הבנו שמדובר באדם עם מטען עליו, ובהמשך התברר שמדובר בפיגוע", אמר בפתח דבריו.

זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

"הגענו לזהות האיש שמגיע מהשטחים. זה היה פיגוע בהיקף של מטען גדול ומשמעותי, שאם לא היה מתפוצץ בחוץ היה גורם לנזק. אם המחבל היה נכנס לבית כנסת, זה היה יכול להיות טרגדיה נוראית. נכון לעכשיו יש תגבור בעיר בדי לתת ביטחון אישי לתושבים, ואין התרעה על פיגוע נוסף".

המחבל, תושב אזור שכם, נהרג אתמול מפיצוץ מטען החבלה שנשא בסמוך לבית כנסת. אדם אחד נפצע באורח בינוני. בווינט דווח כי מבדיקה עלה כי חומר הנפץ במטען היה ככל הנראה לא תקני.

בנוסף, נבדק גם אם מדובר היה בפיצוץ מכוון או נגרם בשל תקלה בטרם הגיע המחבל אל היעד, מכיוון שהפיצוץ אירע במקום שהיה יחסית ריק מאדם.

ליאוניד, שעבר במקום ונפצע באורח בינוני מהפיצוץ, סיפר היום ל-ynet: "הייתה הרבה אש, ואני הייתי ממש במרכז של זה. זה הרגיש כמו בסרט, פיצוץ ענק ואני באמצע של הלהבות. אמרו לי בבית חולים כבר כמה פעמים שניצלתי במזל, שיש לי רק כמה חורים". ליאוניד סובל מחבלות בגפיים ובחזה מרסיסים ופונה לאחר הפיצוץ לבית החולים איכילוב בעיר.

על הפיגוע קיבלו אחריות חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אך במערכת הביטחון נמנעו מלהטיל את האחריות על חמאס או הג'יהאד, חרף קבלת האחריות, ובודקים בין השאר אם אחרים היו מעורבים בפיגוע.

מלחמת חרבות ברזל תל אביב פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}