ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תביעה "לא מתאימה"

בית המשפט חייב את רונן צור לשלם 20 אלף שקלים לערוץ 14

בהחלטתו כתב השופט: "יש להיזהר מהפיכת בית המשפט לעורך על של כלי התקשורת, ולשקול היטב האם תובענה ייצוגית, שהיא כלי צרכני במהותו, מתאימה לדיון בביטויים הנאמרים או נכתבים בכלי התקשורת"

בית המשפט חייב את רונן צור לשלם 20 אלף שקלים לערוץ 14
רונן צור צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את בקשתו של היועץ האסטרטגי רונן צור לתביעה ייצוגית נגד ערוץ 14, והטיל עליו לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים. 

צור טען כי דברים שנאמרו בשידורי הערוץ פוגעים בחיילי צה"ל בזמן מלחמה. בהחלטת בית המשפט נכתב: "הבקשה לאישור התביעה כייצוגית נמחקת. התביעה האישית נדחית. אין נסיבות מיוחדות המצדיקות ניסיון לאתר תובע ייצוגי חלופי, ואין גם צורך בפרסום דבר ההסתלקות בעיתונות או בפרסום שמעבר לפנקס התובענות הייצוגיות. 

"המבקש הסביר בדיון ובבקשת ההסתלקות כי הגיש את התובענה משום שלטעמו יש לנקוט הליכים לא שגרתיים כדי לעצור תופעות לא שגרתיות המשתמשות בחופש הביטוי כדי לשלול אותו וכדי לפגוע בדמוקרטיה", כתב השופט. "טענה כבדת משקל, אך יש לזכור כי חופש הביטוי נועד לתת דרור למגוון דעות, לאפשר עיצוב עמדות וערכים, ופועל לכל הכיוונים. יתרה מכך, יש להיזהר מהפיכת בית המשפט לעורך על של כלי התקשורת, ולשקול היטב האם תובענה ייצוגית, שהיא כלי צרכני במהותו, מתאימה לדיון בביטויים הנאמרים או נכתבים בכלי התקשורת".

השופט קבע כי "התובענה הנוכחית לא התאימה, לא מבחינה עובדתית ולא מבחינה משפטית, לדיון בטענות אלו, וטוב עשה המבקש כשקיבל את המלצת בית המשפט וביקש להסתלק ממנה".

רונן צור ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}