י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מצפה לתשובה שלילית

הרשות הפלסטינית ביקשה אישור לביקור של אבו מאזן בעזה

ההערכה בישראל היא שעבאס הגיש את הבקשה מתוך ציפייה שיקבל תשובה שלילית, וכך יוכל לתקוף את ישראל על כך שהיא מונעת ממנו להיכנס לעזה. אם יקבל תשובה חיובית יהיה עבורו ניצחון פוליטי משמעותי על חמאס

הרשות הפלסטינית ביקשה אישור לביקור של אבו מאזן בעזה
אבו מאזן צילום: פלאש 90

הרשות הפלסטינית העבירה לישראל בקשה רשמית לאפשר ביקור של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברצועת עזה בקרוב, ההערכה בישראל היא שאבו מאזן הגיש את הבקשה מתוך ציפייה שיקבל תשובה שלילית, וכך יוכל לתקוף את ישראל על כך שהיא מונעת ממנו להכנס לעזה.

אם יקבל תשובה חיובית ויבקר בעזה, זו יהיה עבורו ניצחון פוליטי משמעותי על חמאס ויאפשר לו לאותת על חזרה אפשרית של הרשות הפלסטינית לעזה, כך דווח באתר וואלה. אבו מאזן לא ביקר ברצועת עזה מאז ההפיכה הצבאית של חמאס בשנת 2007.

על פי הדיווח, השר לעניינים אזרחיים ברשות חוסין אל-שייח' שלח אתמול מכתב לראש המל"ל צחי הנגבי, ובו בקשה רשמית מישראל לאפשר את ביקורו של אבו מאזן בעזה. מהמכתב עלה כי אבו מאזן מעוניין להכנס לעזה דרך שטח ישראל ולא דרך מעבר רפיח.

אל-שייח' העביר עותק של המכתב גם לממשל האמריקני וביקש שארה"ב תבקש מישראל לאפשר את הביקור. ההחלטה אם לאפשר את הביקור תהיה של ראש הממשלה נתניהו. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד שעה זו.

 

אבו מאזן צחי הנגבי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}