י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"למחוק את עזה"

סערת אייל גולן: הפרקליטות פרסמה הבהרה

בפרקליטות לא הכחישו את הפרסום כי פרקליט המדינה המליץ על פתיחה בחקירה, אך הבהירו כי כזו לא נפתחה

סערת אייל גולן: הפרקליטות פרסמה הבהרה
משרד המשפטים צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

בפרקליטות מתייחסים הערב (שני) לראשונה בהודעה רשמית לפרסום על ההמלצה לפתוח בחקירה נגד הזמר אייל גולן, בחשד להסתה נגד תושבי עזה. בפרקליטות לא הכחישו את הפרסום, אך הבהירו כי לא נפתחה חקירה, עובדה שאין עליה מחלוקת ולא נטענה גם בפרסום בכאן חדשות. 

בפרקליטות הסבירו כי ההתבטאויות נבחנו על רקע ההליך המתנהל נגד ישראל בהאג: "על רקע טענות שהועלו נגד מדינת ישראל בהליך בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג ובהקשרים נוספים, בהם נטען כי פעולות ישראל אינן עומדות בכללי המשפט הבין-לאומי, וכי יש לעצור את צה"ל מלהילחם, התבקשה פרקליטות המדינה להכין התייחסות משפטית להתבטאויות של גורמים מדיניים וגורמים משפיעים אחרים בישראל, אגב אירועי השבעה באוקטובר.

Moshe Shai/FLASH90אייל גולןצילום: Moshe Shai/FLASH90

"מדובר בהתבטאויות שעלו בדיונים בבית הדין בהאג. ההתייחסות המשפטית לדברים הועברה לפני מספר חודשים אל היועצת המשפטית לממשלה לקראת דיון שהתקיים בהאג".

בפרקליטות סירבו להתייחס לשמות ספציפיים של חשודים שנבחנו: "מטבע הדברים, לא נתייחס למסמכים הפנימיים שהכינה פרקליטות המדינה במסגרת האמורה, או לחוות הדעת שנכתבו אודות התבטאויות של גורמים כאלה או אחרים אשר הוזכרו בהליכים בפני בית הדין בהאג. 

"יחד עם זאת", מסרו בפרקליטות: "על פי החלטת פרקליט המדינה לא נפתחו חקירות פליליות בעניין זה. החלטה האמורה ניתנה קודם לפרסומים מהימים האחרונים בנושא".

אייל גולן פרקליט המדינה עמית איסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}