ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הבית עליו חלם

נאום האירוסין של יהונתן הי"ד, חודשיים לפני הפיגוע, "מלחמה זה החלק הקל"

יהונתן דויטש הי"ד, נרצח בשבוע שעבר בפיגוע הירי בבקעה. לפני חודשיים הוא התארס וסיפר על הקשר בין הקרבות בעזה לבין רצונו להקים בית בישראל

נאום האירוסין של יהונתן הי"ד, חודשיים לפני הפיגוע,  "מלחמה זה החלק הקל"
יהונתן דויטש הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

יהונתן דויטש הי"ד, נרצח בפיגוע בבקעת הירדן לפני כשבוע, בדיוק בתקופת ההכנות לחתונה עם ארוסתו אמונה. דויטש, שהיה בן 23 במותו, ציין רק לפני כחודשיים את מסיבת האירוסין בערב חגיגי, שם אמר לאורחיו כי הוא חש קשר בין המלחמה שבה לחם בעזה והקרבות ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר שבהם לקח חלק לבין בניית הבית עליו חלם עם ארוסתו, דברו הובאו באתר Ynet.

בנאום שנשא במסיבת האירוסין אמר דויטש: "מלחמה זה החלק הקל. האירועים הכבדים זה החלק הקל. מה שבסוף קונה ארץ, קונה מדינה, קונה עם – זה העוד בית, עוד משפחה ועוד מעשים קטנים שאנחנו מקיימים, שגרת חיים. זה בסוף מה שבונה ארץ. בדבר הזה אני מרגיש שיש לי זכות ענקית להצטרף. אני באמת מאמין שזה לא רק חלק, בנוסף למלחמה שאנחנו עושים עכשיו אלא זאת המלחמה. זה בסוף מה שגורם לנו לגור בארץ הזאת, לבנות פה מדינה מצליחה משגשגת".

דויטש נרצח כשהיה בדרכו לארוסתו, שמתגוררת ביישוב עפרה. הוא למד בישיבה התיכונית בבית שאן, הדריך בבני עקיבא, והתנדב רבות בעיר. לפני כמה שבועות השתחרר משירות קרבי כלוחם ביחידת מגלן.

יהונתן דויטש חמאס מלחמת חרבות ברזל אירוסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}