י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקראת החורף

משפ' נתניהו מבקשת מימון עבודות למניעת רטיבות בווילה הפרטית

לנוכח החלטות שהתקבלו בדיוני ועדת הכספים, דורשת משפחת נתניהו שהמדינה תממן עבודות למניעת רטיבות בווילה הפרטית לקראת החורף. היועצת המשפטית במשרד רה"מ והחשבים סבורים שמדובר בהשבחת נכס שהמדינה לא אמורה לממן. גורם בכיר במשרד רה"מ: "מדובר על אחזקה ולא השבחה, גג 100 אלף שקל"

משפ' נתניהו מבקשת מימון עבודות למניעת רטיבות בווילה הפרטית
נמל קיסריה - מבט אווירי צילום: יעקב שמידוב, רשות העתיקות

משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דורשת מהמדינה מימון עבודות איטום בווילה הפרטית שלה בקיסריה בעקבות רטיבות, כך דווח ב'ווינט'. מדובר במאבק שמתנהל כבר שנים בין המשפחה לבין היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה וחשבי המשרד, וכעת חוזר לכותרות לקראת סיום הקיץ - עם העלאת הדרישה מחדש מצד המשפחה. 

משפחת נתניהו, נזכיר, טוענת כי המדינה צריכה לממן את עבודות האיטום לאור החלטות ועדת הכספים - אך היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה והחשב אומרים שמדובר בעבודות להשבחת הנכס, שהמדינה לא אמורה לממן. אתמול, נציין, דווח בחדשות קשת כי המשפחה יצרה קשר עם קבלן שתמחר את העבודות ב-600 אלף שקל. 

גורמים במשרד ראש הממשלה טוענים מנגד כי הסכום שהוזכר לא נכון - ובפועל לא התקבלו עדיין הצעות מחיר מקבלנים, ובכל מקרה המחיר אמור להיות בין 50 ל-100 אלף שקלים. 

לפי הנוהל, אוצר המדינה אמור לשאת בכל הוצאות המעון הנוסף המשמש את ראש הממשלה דרך קבע בעת שאינו משתמש במעון הרשמי. המימון אמור להיות באופן שיאפשר לראש הממשלה למלא את תפקידו, ולמגוריו ולמגורי משפחתו בעת שהייתם במעון הנוסף - למעט הוצאות הקשורות בנכס והוצאות להשבחת המעון. 

עוד נכתב בנוהל, כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יקבע את ההוצאות וההיקפים הנדרשים לתפעול ולתחזוקת המעון הנוסף, בהתאם לדיווח שיגיש המנהל התפעולי במעון. בסעיף זה, "תפעול ותחזוקת המעון הנוסף" – תחזוקה שאינה השבחה, לרבות תחזוקה שוטפת של המבנה, המחוברים אליו או המיטלטלין שבו, המצריכה תיקון, ובכלל זה תיקון שברים, איטום, חיזוקים, תחזוקה מונעת, החלפת מחוברים או מיטלטלין. 

בגלל הוויכוח הזה, החליט מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי להביא יועץ מומחה שיבקר בווילה בקיסריה וימפה את נקודות הרטיבות. היועץ חיבר חוות דעת וכעת החשב של משרד ראש הממשלה אמור להזמין הצעות מחיר מקבלנים.   

גורם בכיר במשרד ראש הממשלה אמר ל'ווינט': "זה נושא שמתגלגל שנים, אבל כעת הגענו ל'מאני טיים' כי צריך לתקן את זה לפני החורף. ברגע שאין איטום, מים חודרים ומרטיבים את הרצפה ואז חלילה ראש הממשלה יכול להחליק. הרטיבות היא בעיקר באזורי החלונות. מדובר על אחזקה ולא השבחה, וועדת הכספים קבעה שזה מגיע לראש ממשלה מכהן. עוד לא הלכו בכלל לקבל הצעות מחיר והדליפו שמדובר ב-600 אלף שקל אבל אין בזה שום אמת. מדובר ב-50 אלף שקל - גג 100 אלף שקל". 

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אוצר המדינה נושא בכל ההוצאות הנדרשות במעונות ראש הממשלה לתפעול ולתחזוקה שאינה השבחה. לאחרונה, התקשר המשרד עם יועץ לקבלת חוות דעת בנוגע לנזילות ורטיבות במעון בקיסריה. טרם נקבע מתווה פעולה בעניין זה".

ראש הממשלה נתניהו קיסריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}