י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לראשונה מזה עשורים

יהודים מתיכון יוקרתי נמנעו מלהירשם למכללת קולומביה

מחאות אנטי-ישראליות ועוינות כלפי סטודנטים יהודים בקולומביה במהלך הסמסטר הקודם גרמו לכך שבוגרי המקום לא ילמדו בקולג' היוקרתי. "משפחות יהודיות מצביעות ברגליים ובוחרות במכללות ובאוניברסיטאות שלוקחות את האנטישמיות ברצינות"

יהודים מתיכון יוקרתי נמנעו מלהירשם למכללת קולומביה
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בוגרי תיכון יהודי יוקרתי באפר איסט סייד בניו יורק, לא ילמדו במכללת קולומביה לאמנויות ליברליות בפעם הראשונה מזה עשרות שנים, הרוב בגלל אנטישמיות.

"בפעם הראשונה מזה יותר מ-20 שנה, לא יהיה לנו בוגר שיירשם למכללת קולומביה", נמסר מבית הספר רמאז בהצהרה ל'ניו יורק פוסט'.

סטודנטית אחת של רמאז נרשמה לבית הספר ללימודים כלליים של קולומביה, ושלושה סטודנטים נרשמו למכללת ברנרד לנשים הקשורה לקולומביה, אך אף אחד מהתלמידים לא נרשם למכללה עצמה.

בית הספר רמאז מסר, כי מחאות אנטי-ישראליות ועוינות כלפי סטודנטים יהודים בקולומביה במהלך הסמסטר הקודם, היו הגורם שבוגרי המקום לא ילמדו בקולג' קולומביה.

רורי לנקמן, פעיל חברתי יהודי בכיר, ששתי בנותיו סיימו את לימודיהן ברמאז, והוא עצמו בוגר בבית הספר למשפטים בקולומביה, אמר שהוא לא ימליץ לסטודנטים יהודים להגיש מועמדות או להגיע לקולומביה בגלל התעללות.

"משפחות יהודיות מצביעות ברגליים ובוחרות במכללות ובאוניברסיטאות שלוקחות את האנטישמיות ברצינות", אמר לנקמן, חבר מועצת העיר קווינס לשעבר ומנהל ארגון לזכויות אדם.

"לא הייתי ממליץ לבנות שלי ללכת לקולומביה או לקולג'ים אחרים שאינם מחויבים להגן עליהן כיהודים", אמר. קולומביה סירבה להגיב ל"ניו יורק פוסט" לבקשת תגובה.

נשיאת קולומביה, מינוש שפיק, התפטרה בשבוע שעבר, לאחר שהמקום הפך למקום אלים כלפי יהודים.

התפטרותה של שפיק הגיעה שבוע אחד בלבד לאחר ששלושה דיקני אוניברסיטאות התפטרו גם הם מקולומביה, בעקבות חשיפת הודעות טקסט מלאות בהודעות זלזול בפחדים של סטודנטים ישראלים ויהודים מהאנטישמיות הגואה בקמפוס.

אוניברסיטת קולומביה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}