י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עצירת היבוא

סכנה לציבור: זה מה שנמצא בפירות וירקות ששווקו לישראל מהמדינה המוסלמית

משרד הבריאות מודיע על עצירת משלוחי ייבוא של פירות וירקות טריים מירדן נוכח קבלת דיווחים ממעבדה מוסמכת על גילוי תוצאות חיוביות לכולרה

סכנה לציבור: זה מה שנמצא בפירות וירקות ששווקו לישראל מהמדינה המוסלמית
פירות וירקות אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

משרד הבריאות מודיע על עצירת משלוחי ייבוא של פירות וירקות טריים מירדן נוכח קבלת דיווחים ממעבדה מוסמכת על גילוי תוצאות חיוביות לכולרה. 

במשרד מודיעים כי עצירת הייבוא היא "לצורך קבלת מידע מהגורמים המוסמכים בירדן בדבר מקור המים המשמשים לגידולים האמורים וקבלת החלטה לאחר המידע שהתקבל".

ממצאי הבדיקות מלמדים כי באזור הניקוז של הירמוך ושלוחותיו במעלה הזרם קיים סיכוי גבוה לתחלואה בכולרה ועל כן ישנו חשש כי פירות וירקות שמיובאים מירדן, יהיו מזוהמים בחיידק ה- Vibrio Cholerae. ככלל, cholera vibrio עלול לזהם פירות וירקות באמצעות מגע עם אדמה או מים מזוהמים.

יונתן זינדל, פלאש 90שוק מחנה יהודה. אילוסטרציהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הישרדות Cholerae .V בפירות וירקות נמשכת תקופה קצרה יחסית, כיום עד שבעה ימים, וזאת כתלות בתנאי הסביבה כדוגמת טמפרטורה. 

התנאים שבהם גדלים הפירות והירקות ממלאים תפקיד מכריע בסיכון להעברת כולרה. גורמים כגון רמות pH, פעילות מים ונוכחות של מיקרואורגניזמים מתחרים יכולים להשפיע על ההישרדות והגדילה של cholerae .V אך פירות וירקות מזוהמים עלולים לשמש כוקטור להעברת כולרה, וכן דווחו מספר מצומצם של מקרי הדבקות בכולרה הקשורות לצריכת פירות וירקות מזוהמים.

יש לציין כי לרוב הסיכון הכולל להעברת הכולרה על ידי פירות וירקות נחשב לנמוך בשל ההישרדות המוגבלת של cholerae .V במזונות אלה והמינון הזיהומי הגבוה הנדרש למחלה.

לאור האמור לעיל ולאחר ניתוח המידע המצוי ברשות שירות המזון ולאחר ניהול סיכונים הקשורים לחומרת הסכנה הנשקפת, הוחלט כאמור לעצור את משלוחי הייבוא של פירות וירקות טריים מירדן וזאת עד לקבלת מידע שמקור המים המשמשים לגידולי פירות וירקות המיובאים מירדן אינו מזוהם בכולרה טוקסיגני ויבריו.

"שירות המזון ימשיך לעקוב אחר הממצאים וההתפתחויות השונות וימשיך לבצע ניהול הערכת סיכונים בהתאם למידע שיתקבל" נמסר.

פירות וירקות זיהום חיידק משרד הבריאות ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}