ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
איקאה של הפלסטינים?

מפעל פיראטי ענק במערב השומרון; "קן טרור פוטנציאלי"

רב קומות, וילת ענק ומפעל בגודל 21,000 מ"ר יוצרים רצף טריטוריאלי מסוכן במערב השומרון המאיים על מרחב קו התפר

מפעל פיראטי ענק במערב השומרון; "קן טרור פוטנציאלי"
הבניה הפלסטינית במערב השומרון צילום: רגבים

במרחק דקות ספורות מהישובים אלקנה ועץ אפריים בשומרון, קילומטרים בודדים מגדר המערכת הסמוכה לראש העין, מוקמת שכונה פלסטינית רחבת ידיים המחברת למעשה בין הכפרים הפלסטיניים מסחה ובידיה. קצב הבנייה מהיר ובכל יום פועלים בשטח כלים כבדים בעבודות פיתוח ובסיור קצר בשטח ניתן לראות בניין רב קומות עם הכנה לבריכה בחצר, וילות מפוארות וכן מפעל ענק המשתרע על פני 21,000 מ"ר המשמש לתעשייה. 

נציין, כי על פי תצלומי אוויר ותיעוד של רגבים, הבניה החלה בתקופת הקורונה, ובשנתיים האחרונות התגברה, כאשר כולה מתבצעת בשטחי C הנמצאים באחריות ושליטה ישראלית מלאה ולפיכך היא אינה חוקית. תנועת רגבים שיגרה בימים האחרונים פניות דחופות לשר הביטחון יואב גלנט, לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ, למפקד פיקוד מרכז האלוף אבי בלוט ולראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם איברהים בדרישה לנקיטת פעולות פיקוח ואכיפה דחופות, "רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

רגביםהבניה הפלסטינית במערב השומרוןצילום: רגבים

שורת הפרסומים שיצאו לאחרונה בנושא האיום בקו התפר, מטילים זרקור על הנעשה ממזרח לגדר המערכת בשטחי יהודה ושומרון. על פי תחקיר רגבים עולה כי במרחב הקו, שחלקו שטחי אש וחלקו אדמות מדינה ואמור להישמר שטח סטרילי ובטוח, נבנו לאורך השנים על ידי ערבים תושבי האזור, בטווח של קילומטר בלבד מהגדר לא פחות מ 19,000 מבנים בלתי חוקיים. 

רגביםהבניה הפלסטינית במערב השומרוןצילום: רגבים

רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים: "השתוללות הבניה הבלתי חוקית במסחה ובידיא יוצרת רצף פלסטיני ענק ומסוכן מאוד, המסתתר בנוף התמים שתושבי המרכז רואים במזרח. הבניה הזו מצטרפת לאלפי מבנים בלתי חוקיים שמדינת ישראל התעלמה מהם לאורך שנים ונתנה לעבירת בניה להפוך לאיום אסטרטגי של ממש: הבתים האלו הם היסודות למדינה הפלסטינית", ומוסיף: "למדנו בדרך הכואבת ביותר שכל בניה בסמוך לגדר הבטחון היא קן טרור פוטנציאלי ומדינת ישראל לא יכולה יותר להפקיר את השטח ולאפשר לאסון הבא להתרחש".

שומרון רגבים הרשות הפלסטינית יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}