י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בקהיר מסתייגים

לחץ על מצרים להציב כוחות בעזה בסיום המלחמה

השיחות על היום שאחרי נמשכות כל העת מאחורי הקלעים. בקהיר לא ששים להציב חיילים מצרים בעזה, גורם מצרי: "מבחינת קהיר יש מחיר גבוה להסכמה להצבת כוחות מחוץ למדינה, דבר שהיא לא עשתה שנים רבות"

לחץ על מצרים להציב כוחות בעזה בסיום המלחמה
ציר פילדלפי צילום: שאטרסטוק

בכירים בממשל האמריקני נמצאים בעת האחרונה בקהיר ומפעילים לחץ על השלטון המצרי להציב כוח צבאי בשטחי רצועת עזה, כחלק מהסכם סיום המלחמה בין ישראל לחמאס. גורם מצרי המעורה בפרטים אמר בריאיון לרועי קייס בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב כי מצרים לא מתכוונת לדון בזה כרגע.

לדבריו של הגורם המצרי, בקהיר מסרבים כרגע לדון באפשרות של שליחת כוחות צבאיים לעזה, ודורשים שקודם כל תושג הפסקת אש ושתהיה מחויבות ישראלית לפיתרון של הסוגייה הפלסטינית. לדבריו, זהו הבסיס על מנת להתחיל לדון בפירוט בנושא.

בחודשים האחרונים כמה מדינות ערביות, בהובלת מצרים, הגישו לאמריקנים מסמך עקרונות על היום שאחרי המלחמה, שכולל גם אפשרות של הצבת כוחות, אבל גם שם הודגש כי הדבר יותנה כחלק מפיתרון שתי המדינות - שיכלול גם הסדרה עם רצועת עזה וגם פיתרון לשטחי יהודה ושומרון. לדבריו של הגורם המצרי, "מבחינת קהיר יש מחיר גבוה להסכמה להצבת כוחות מחוץ למדינה, דבר שהיא לא עשתה שנים רבות".

הגורם הדגיש כי הסירוב של מצרים להשתתף ביוזמה האמריקנית עומד על תילו. "גם האמירויות, הראשונה מבין מדינות ערב להסכים פומבית להצבת כוחות בעזה, לא יכולה לשכנע את מצרים להתפשר בסוגייה הזאת", הוסיף.

מצרים מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}