ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הסתיים בנס

ארגוני הטרור בעזה קיבלו אחריות לפיגוע בתל אביב, המשטרה מעלה כוננות

חמאס והג'יהאד האיסלאמי קיבלו אחריות על פיגוע התופת בתל אביב, שבנס הסתיים בפצוע אחד באורח בינוני ובמותו של המחבל עצמו. מפקד המחוז הנחה על העלאת רמת הכוננות וסריקות נרחבות בכל רחבי גוש דן

ארגוני הטרור בעזה קיבלו אחריות לפיגוע בתל אביב, המשטרה מעלה כוננות
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי קיבלו היום (שני) אחריות על פיגוע ההתאבדות אמש בתל אביב, שהסתיים בנס. כתוצאה מהפיצוץ נפגע באורח בינוני עובר אורח ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מוקדם יותר היום קבעה מערכת הביטחון כי מדובר בפיגוע. המחבל שנהרג מפיצוץ המטען שנשא עליו הוא תושב השטחים. במערכת הביטחון בודקים כעת אם מדובר היה בפיצוץ מכוון, או כזה שנגרם כתוצאה מתקלה בטרם הגיע המחבל אל היעד.

הבוקר, בהודעה משותפת לדוברות משטרת ישראל ודוברות השב״כ, נמסר כי מייד עם קרות האירוע ביצע ממ״ז תל אביב הערכת מצב מיוחדת בשילוב כלל גורמי החקירה והסיוע בו הנחה על העלאת רמת הכוננות וסריקות נרחבות בכל רחבי גוש דן.

"משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מבצעית מוגברת במקומות הומי קהל בשיתוף יחידות מיוחדות ומתנדבי של כיתות הכוננות על מנת לספק לאזרחים ביטחון ותחושת ביטחון.

אנחנו קוראים לאזרחים לגלות ערנות ולהודיע למשטרת ישראל על כל אדם/חפץ חשוד ולהתקשר למוקד 100", נמסר בהודעה. 

זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

דובר המשטרה, אלי לוי, אמר הבוקר: "קרה פה נס גדול, עוד כמה מטרים והיינו מתעוררים לאסון ענק. זה אירוע קשה מאוד, שנחקר על-ידי המשטרה ושב"כ. נמנע כאן אסון כבד מאוד".

מרחק עשרה מטרים בלבד הפרידו בין פיצוץ המטען בתל אביב לבית המדרש רשב"י שם לומדים עשרות אנשים בימי בין הזמנים. הרב יהודה משולם, גבאי בית הכנסת שוחח היום עם 'בחדרי חרדים' על גודל הנס: "המחבל הלך מרחק רב אבל התפוצץ בדיוק כשהוא מתקרב לאזור בית הכנסת ובנס לא היו אנשים ברחוב מלבד עובר אורח שעבר במקום ונפגע ואנו מתפללים לרפואתו במהרה".

במקביל, נמשך המצוד אחר המחבל שרצח את גדעון פרי בפיגוע באזור התעשייה בראון. רכבו אותר עד כה וכוחות צה"ל הגיעו הלילה לבית משפחתו בשומרון, לצורך מיפוי לטובת הריסה בהמשך. נתיב חדירת המחבל ומשלחיו מתוחקרים.

פיגוע תל אביב משטרת ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}