י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בפעם הראשונה

זלנסקי מסביר: זאת הסיבה שהחלטנו לפלוש לשטחי רוסיה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הסביר אמש באופן רשמי כי מטרת הפלישה למחוז קורסק היא לייצר רצועת ביטחון עבור היישובים בצפון אוקראינה: "המשימה העיקרית שלנו במבצעים ההגנתיים - להשמיד את כל פוטנציאל המלחמה הרוסי ככל הניתן"

זלנסקי מסביר: זאת הסיבה שהחלטנו לפלוש לשטחי רוסיה
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התייחס לפלישה של כוחותיו לקורסק, והסביר כי היא נועדה ליצור "אזור חיץ" כדי למנוע התקפות חוצות גבולות של כוחות רוסיים. 

"כעת זו המשימה העיקרית שלנו במבצעים ההגנתיים להשמיד את כל פוטנציאל המלחמה הרוסי ככל הניתן, ולבצע כמה שיותר מבצעים התקפיים. זה כולל יצירת רצועת ביטחון בשטח של האויב – המבצע שלנו במחוז קורסק", אמר זלנסקי. 

אתמול אולקסי דרוזדנקו, ראש הממשל הצבאי בעיר סומי, טען כי כוחות אוקראינה מתקדמים, וכעת 13 ימים לתוך הפלישה מאות חיילים רוסים נפלו בשבי, בעוד אוקראינה סובלת מכמות נפגעים מינימלית בלבד.

כזכור, נשיא רוסיה פוטין אמר לפני כשבועיים כי צבא אוקראינה חצה את הגבול הבין-לאומי בין המדינות לתוך מחוז קורסק ברוסיה. על פי ההערכות, אחת ממטרות הפלישה הייתה לפגוע בתחנת הכוח הגרעינית בעיר קורסק שמספקת חשמל לאזור.

נשיא רוסיה אמר בישיבת ממשלה שנערכה: "המשטר בקייב נקט בפרובוקציה בהיקף גדול מאוד. הם מנהלים ירי חסר הבחנה מסוגי נשק שונים, בין היתר בטילים. הם פוגעים באתרים אזרחיים, בתי מגורים ואמבולנסים". רוסיה מסרה כי 300 חיילים אוקראינים, בליווי טנקים, פתחו בהסתערות על הכוחות הרוסיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}