י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בזכות רבי שמעון

גבאי ביהכנ"ס רשב"י בתל אביב: "חלונות בית הכנסת התנפצו, התורה שמרה עלינו"

מרחק עשרה מטרים בלבד הפרידו בין פיצוץ המטען בתל אביב לבית המדרש רשב"י שם לומדים עשרות אנשים בימי בין הזמנים. במעמד פתיחת ישיבת בין הזמנים הגיע רבה של בני ברק הגר"מ בן שמעון, לפתיחת הישיבה ואמר: "תדעו דבר אחד, ישיבת בין הזמנים הזו, שומרת על כל תל אביב".

גבאי ביהכנ"ס רשב"י בתל אביב: "חלונות בית הכנסת התנפצו, התורה שמרה עלינו"
ביהמ"ד רשב"י בתל אביב צילום: באדיבות המצלם

מתפללי ולומדי בית הכנסת רשב"י ברחוב דרך לח"י 97 בתל אביב עומדים נפעמים ומודים לקב"ה על גודל הנס שנעשה להם. הם יודעים כי אם המחבל היה מחליט להתפוצץ בתוך בית הכנסת, או שהיה מתפוצץ בסמוך להמון אדם, היינו מדברים היום על אסון כבד.  

הרב יהודה משולם גבאי בית הכנסת רשב"י שנוסד על שם הצדיק רבי מסעוד משולם זצ"ל מספר ל'בחדרי חרדים' את אשר התרחש: "בשעה 20:00 באמצע תפילת ערבית בבית הכנסת רשב"י אנחנו שומעים פיצוץ עז שמעולם לא שמענו כמותו. חלונות בית הכנסת התנפצו. יצאנו מהר החוצה על מנת להבין מה קרה ראינו אש, עשן וריח שריפה מאוד חזק היה באוויר. כמה דקות לאחר מכן ראינו את הפרסומים שאדם שנשא מטען התפוצץ".

בהיכנ"ס לאחר הפיצוץ צילום: באדיבות המצלם

"במצלמות האבטחה שפוזרות ברחוב רואים את המחבל בבירור צועד לאורך הרחוב עם המטען בתיק הגב שלו וכשהוא מגיע למרחק של עשרה מטרים מבית הכנסת, אז המטען התפוצץ בפתאומיות".

הרב משולם מספר כי "הנס הגדול הוא שהוא הולך מרחק רב אבל מתפוצץ בדיוק כשהוא מתקרב לאזור בית הכנסת ובנס לא היו אנשים ברחובף מלבד עובר אורח שעבר במקום ונפגע ואנו מתפללים לרפואתו במהרה".

באדיבות המצלםזירת הפיצוץצילום: באדיבות המצלם

"אני חייב לציין", אומר הרב משולם, "בבית המדרש רשב"י שקרוי על שם רבי שמעון בר יוחאי שאנחנו זוקפים את הנס והשמירה לזכותו, מתקיימת מדי יום ישיבת בין הזמנים הכי גדולה בעיר ובפרט בזמן הזה כך שהמקום עמוס במתפללים ולומדים. רק ביום רביעי האחרון במעמד פתיחת ישיבת בין הזמנים הגיע רבה של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון, לפתיחת הישיבה ואמר: "תדעו דבר אחד, ישיבת בין הזמנים הזו, שומרת על כל תל אביב".

הגר"מ בן שמעון בדבריו בישיבת ביה"ז צילום: באדיבות המצלם

"אז אנשים לא ייחסו חשיבות לדבריו וחשבו שמדובר בעוד משפט חיזוק תמים אבל ברוך ה' כולם מבינים שכוח התורה, זה מה ששומר על עם ישראל, יכל להיגרם חלילה פיגוע המוני. הפיצוץ היה עוצמתי וההדף היה כה חזק שברור שעלול הוא היה לגרום לכמות גדולה של נפגעים".

לנו לא נותר לנו אלא להודות לקב"ה שזכויות בית הכנסת ובית המדרש הם אלה שעצרו את המחבל הארור. בעזרת ה' נארגן סעודה גדולה כהודיה על מה שהיה ונודה על הניסים הגדולים באמירת 'נשמת כל חי'. 

באדיבות המצלםהיכל בית המדרש רשב"יצילום: באדיבות המצלם

תל אביב רשב"י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}