י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בבירה הצרפתית

הבחורים הניחו תפילין לגבר ללא כפות ידיים והתרגשו מאד

2 צעירים חב"דיים שהסתובבו ברובע היהודי של פריז, וביקשו מהיהודים להניח תפילין, השפיעו רבות על אחד מאותם אנשים, שלא יכול להניח תפילין כי אין לו כפות ידיים

הבחורים הניחו תפילין לגבר ללא כפות ידיים והתרגשו מאד
הנחת התפילין צילום: Collive

שני בחורים חב"דיים, ישראל אנדרוסייר וזלמי גורארי, תלמידי ישיבת תומכי תמימים בכפר ברונו בצרפת, הניחו תפילין לאחרונה בפריז ליהודים, וחוו מפגש מיוחד ומרגש.

אנדרוסייר, מפלורידה, וגורארי ממונטריאול קנדה, הסתובבו ברחובות בניסיון למצוא גברים יהודים לזכות אותם בהנחת תפילין. הם היו הרובע היהודי ההיסטורי, המכונה "הפלצל".

הנחת התפילין בפריז צילום: אתר Collive

הם פגשו אדם בשם רפאל בנגווגיו ואשתו לורנה, תושבי ליסבון פורטוגל. הבחורים שאלו את רפאל אם הוא רוצה להניח תפילין והוא הסכים.

רפאל, שאין לו ידיים, נעזר על ידי הבחורים בהנחת התפילין על זרועו ועל ראשו. לקריאת שמע הניח את זרועו על עיניו וקיבל עליו עול מלכות שמים.

אשתו סיפרה שרפאל הניח תפילין בעבר באופן קבוע כשהיה צעיר יותר. הוא הפסיק כשאובחן כחולה בלוקמיה ולאחר מכן סבל מהלם זיהומי ספטי  ולחץ הדם יורד, (פחות דם מגיע לרקמות).

"בעלי היה צריך את זה", היא הסבירה, "אחרי מה שאנחנו מכנים 'תאונת החיים', הוא לא הניח כל יום. היה לו קצת כעס להתמודד עם המצב. אבל רפאל אמר שמהיום הוא יניח כל יום".

הנחת תפילין פריז צרפת חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}