ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הערעור נדחה

אלי ציפורי יפצה את העיתונאי אבישי גרינצייג ב-200 אלף ש"ח

בית המשפט המחוזי הותיר על כנו את פסק הדין שחייב את איש התקשורת אלי ציפורי לפצות את כתב 'כאן חדשות' אבישי גרינצייג ב-200 אלף שקלים. מה גרינצייג מתכוון לעשות בכסף?

אלי ציפורי יפצה את העיתונאי אבישי גרינצייג ב-200 אלף ש"ח
אבישי גרינצייג צילום: מתוך כאן 11

בית המשפט המחוזי דחה את הערעור שהגיש איש התקשורת אלי ציפורי, על פסק דינו של בית משפט השלום הרצליה שחייב אותו לשלם פיצויים של 200 אלף שקלים לאיש התקשורת אבישי גרינצייג, בגין פרסומים דיבתיים שפרסם נגדו. ביהמ"ש הותיר על כנו את פסק הדין לחובתו של ציפורי. כך עדכן הבוקר (שני) גרינצייג, המשמש ככתב לענייני משפט בתאגיד השידור 'כאן'. 

"בנוסף", עדכן גרינצייג: "בית המשפט המחוזי גם דחה את ערעורו של ציפורי שממשיך להתעקש שפרסמתי שהוא חולה נפש. בית המשפט קבע שמעולם לא ייחסתי לו מחלת נפש".

עוד ציין הכתב המשפטי של כאן: "סוף האמת לנצח. ומי שמכפיש - בסוף נאלץ לשלם. ואם לא ישלוט במקלדתו, תוגש תביעה נוספת".

הנתבע, איש התקשורת אלי ציפורי, לשעבר סגן עורך עיתון גלובס (בו עבד גם גרינצייג לפני שעבר לכאן חדשות), הגיב לעדכון של גרינצייג ולפסק הדין: "ה״כתב״ המשפטי המהולל על חשבוננו אבישי גרינצייג רק ״שכח״ לציין שגם הוא הגיש ערעור על פסק דין שניתן נגדי ורצה לחייב אותי במיליון שקל.

צילומסך ערוץ 20העיתונאי אלי ציפוריצילום: צילומסך ערוץ 20

"אני לא שמח ולא עצוב", הוסיף ציפורי בתגובתו. "במונחים האלה השתמשתי כשהייתי ילד, רק אציין שוב ששני הערעורים, שלי ושל גרינצייג נדחו ללא צו להוצאות וכאמור חשוב לדייק, בטח כשמדובר בעיתונאים". עוד טען ציפורי: "גרינצייג כהרגלו ״שוכח״ מה הוא כתב בתצהירו ומה הוא אמר בבית המשפט בנוגע למחלת הנפש שלי לכאורה".

כזכור, בחודש יוני 2023 פסק בית משפט השלום בהרצליה כי ציפורי ישלם לגרינצייג 200 אלף שקלים, בגין שורה ארוכה של פרסומים דיבתיים ברשתות החברתיות. ציפורי הגיש תביעה נגדית נגד גרינצייג, אך הפסיד גם בה. את תביעתו של גרינצייג קיבל השופט באופן חלקי. 

גרינצייג הגיש את התביעה כבר בנובמבר 2020, בעת שעבד ככתב בגלובס, לאחר שציפורי האשים אותו בין היתר בשיתוף פעולה עם מערכת המשפט הישראלית, שהיא לדבריו "ארגון פשע מאפיוזי" המגויס למאבק בנתניהו. השופט יצחק אמנם הביע הסתייגות מרוב ההתבטאויות של ציפורי, אבל קבע שרק התבטאויות שניתן לפרש במובהק כקביעות עובדתיות – "גזען", "שקרן" ו"שותף לעבירות פליליות", על נגזרותיהן השונות – עולות לכדי לשון הרע כתיאורו בחוק.

השופט יצחק קבע כי ציפורי לא הצליח להוכיח כי ישנה אמת כלשהי מאחורי טענות אלו כלפי גרינצייג. לדברי השופט, ציפורי "פעל מתוך רצון ליצור שיח משתלח ומתנגח" נגד גרינצייג, "ופחות התעניין בשאלת נכונות הדברים או קיום בדיקה מעמיקה באשר למשמעות הדברים טרם פרסומם". 

ומה גרינצייג מתכוון לעשות בכספי הפיצויים הבלתי מבוטלים? כתב אחר בגלובס, עידן ארץ שאל אותו על כך והוא השיב: "מסיבת סיום למשכנתא".

צילום מסךגרינצייג משיב לעידן ארץצילום: צילום מסך

אבישי גרינצייג אלי ציפורי תביעת דיבה גלובס כאן חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}