י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נמנע אסון כבד

במערכת הביטחון קבעו: הפיצוץ בתל אביב - פיגוע תופת שנכשל, פלסטיני תושב השטחים נהרג

הפיצוץ בתל אביב אתמול מוגדר רשמית כפיגוע, שבחסדי שמים מרובים לא צלח ובכך ניצלו חייהם של רבים. המחבל שנהרג כתוצאה מהפיצוץ פלסטיני תושב השטחים. במערכת הביטחון בודקים כעת אם מדובר היה בפיצוץ מכוון, או נגרמה מתקלה בטרם הגיע המחבל אל היעד

במערכת הביטחון קבעו: הפיצוץ בתל אביב - פיגוע תופת שנכשל, פלסטיני תושב השטחים נהרג
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

מערכת הביטחון קבעה כי פיצוץ מטען החבלה אתמול ברחוב לח"י בדרום תל אביב שבו נהרג גבר כבן 50 שנשא מטען חבלה - היה פיגוע. דובר המשטרה, אלי לוי, אמר הבוקר: "קרה פה נס גדול, עוד כמה מטרים והיינו מתעוררים לאסון ענק. זה אירוע קשה מאוד, שנחקר על-ידי המשטרה ושב"כ. נמנע כאן אסון כבד מאוד".

ליאוניד, שנפצע באורח בינוני מהפיצוץ, סיפר היום ל-Ynet: "נסעתי בקורקינט הביתה מהעבודה. לא שמתי לב לשום דבר חריג ולא ראיתי אף אחד. פתאום היה פיצוץ ענק, ועפתי מהקורקינט. חשבתי שהתפוצץ בלון גז, כי ראיתי שהפיצוץ היה קרוב למשאית. היה הרבה אש, ואני הייתי ממש במרכז של זה. זה הרגיש כמו בסרט, פיצוץ ענק ואני באמצע של הלהבות. אמרו לי בבית חולים כבר כמה פעמים שניצלתי במזל, שיש לי רק כמה חורים".

צילום מסךהמחבל שנהרג בפיצוץצילום: צילום מסך

ד״ר איל חשביה, מנהל יחידת הטראומה הכירורגית באיכילוב, אמר לווינט כי "ליאוניד הגיע אלינו אתמול לאחר שנמסר לנו שהוא נפגע בפיצוץ. הוא הגיע בהכרה מלאה עם פציעת הדף ורסיסים, פציעה דומה לאלו שאנחנו מקבלים מעזה. אחרי בדיקת CT ראינו שיש לו נקב בריאה מהרסיס. במהלך היום הוא יעבור ניתוח להוצאת הרסיס. הוא עדיין בהכרה מלאה ומצבו בינוני, הוא צפוי להחלמה מהירה ומלאה".

תת ניצב חיים בובליל, מפקד מרחב איילון במשטרת מחוז תל אביב, התראיין הבוקר לתוכנית "הבוקר הזה" עם שאול אמסטרדמסקי בכאן רשת ב ומסר פרטים באשר לחשד לפיגוע אמש בתל אביב. לדבריו החקירה נמצאת בעיצומה יחד עם שירות הביטחון הכללי וכלל כיווניה נבדקים, אך בסבירות גבוהה מדובר בפיגוע.

תנ"צ בובליל אמר עוד: "הסיבות לתזמון הפיצוץ נבדקות. יתכן שהמפגע תכנן להגיע לבית הכנסת הסמוך או אולי למרכז המסחרי. אין לנו יכולת להבין למה התפוצץ בנקודת הזמן הזו".

בתיעוד ממצלמות אבטחה נראה המחבל נושא את המטען בתיק על גבו, ולאחר מכן מתרחש הפיצוץ. ייתכן שהפיצוץ התרחש בעקבות תקלה במנגנון ההפעלה של המטען.

זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

הפיצוץ אירע אמש, בסביבות השעה 21:00, בסמוך למשאית. הגבר שנשא את המטען, כבן 50, אותר ללא רוח חיים וגבר בן 33 נפצע באורח בינוני. משהגיעו כוחות המשטרה לאזור והובן כי מדובר במטען. בשב"כ בודקים מאיפה חדר המחבל והאם היה ארגון שהכווין אותו.

 

פיגוע טרור תל אביב חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}