ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דו"ח ראשוני

פרשיית בסדנו: הנאמנים דורשים להפסיק גיוס השקעות ולפטר עובדים

הנאמנים מבקשים לנקוט מספר צעדים לצורך הפחתת הוצאות החברה, כשאחד הצעדים המרכזיים הוא פיטורים או הוצאה לחל"ת של עובדים העוסקים בגיוס השקעות חדשות וכן צמצום הוצאות נוספות בקשר לפעילות מסוג זה

משרדי בסדנו
משרדי בסדנו צילום: יעקב כהן

בשבוע שעבר הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון לשתי חברות בבעלות קבוצת "בסדנו". במסגרת ההחלטה, השופטת סיגל יעקבי הורתה על הפעלה זמנית של החברות לשם בחינת סיכויי שיקומן הכלכלי בכפוף להפקדת הסכומים הדרושים להפעלת החברות. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי סך חובות החברה עומד על 45 מיליון שקלים. 

הבוקר (שני) מפרסם העיתון 'כלכליסט', כי הנאמנים שמינה בית המשפט לשתי החברות - "פרנסה ניהול בסד" ו"בסדנו יזמות והשקעות" מקבוצת בסדנו, הגישו בינתיים דו"ח ראשוני לבית המשפט.

מהדו"ח עולה, כי הנאמנים מבקשים לנקוט מספר צעדים לצורך הפחתת הוצאות החברה, כשאחד הצעדים המרכזיים הוא פיטורים או הוצאה לחל"ת של עובדים העוסקים בגיוס השקעות חדשות וכן צמצום הוצאות נוספות בקשר לפעילות מסוג זה, בטענה שממילא לא ריאלי לגייס השקעות חדשות במצבה הנוכחי של החברה. הנאמנים דורשים להשאיר בחברה רק עובדים חיוניים ובנוסף לפנות את משרדיה בבני ברק ולעבור למשרד קטן יותר. 

הנאמנים שמינה בית המשפט לחברות, עו"ד אילן שביט ורו"ח חן ברדיצ'ב, ציינו כי נכון להיום טרם הועמד אצלם הסכום הדרוש להפעלת החברות, אך הבוקר נתקבלה הודעה מבעל השליטה אליעזר גרוס, על ניסיונותיו לגייס מימון התחלתי של כ-250 אלף דולר לניהול החברה. הנאמנים מבקשים בשלב זה לאשר את קבלת קו האשראי מבעלי השליטה.

כאמור, הם ציינו כי גם אם יתקבל המימון הרי שחובה לסגור פעילויות שאינן ישימות עוד ולהפחית עלויות כוח אדם ותפעול.

בשלב זה, בית המשפט טרם אישר קבלת הלוואה מבעלי מניות לצורך תפעול החברה, במיוחד כאשר ההלוואה הוצעה לנאמנים בריבית של 15 אחוז לשנה ובקבלת הנחה ניכרת ועדיפות ברכישת נכסים.

קבוצת "בסדנו" מתמחה בהשקעות סטארט-אפ, הייטק ונדל"ן. החברה שירתה 1,500 משקיעים, רובם מהמגזר החרדי. 

כזכור, בחודש אוקטובר 2022 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה גלויה בנוגע להתנהלות בסדנו ובעל השליטה גרוס, בכל הנוגע לגיוס כספים שמבצעת הקבוצה ממשקיעים בישראל ובנוגע לשימוש שהיא עושה בכספים אלו. הקבוצה טענה כי היא  סבורה שהחקירה תסתיים ללא הגשת כתב אישום. החשדות המרכזיים שעמדו בבסיס פתיחת החקירה היו גיוס כספים שלא בהתאם לדיני ני"ע. ואולם בחברה טענו כי החשדות שהועלו לא ייחסו לבסדנו או לבעליה עבירה של גניבה. 

עו"ד גיא סרוסי המייצג קבוצת משקיעים ומלווים של החברות "בסדנו" ו"פרנסה" מסר כי פעילות הנאמנים לצמצום ההוצאות הינה מתבקשת ומתחייבת, ובהתאם הנאמנים מפסיקים את פעילות גיוס הכספים, ופועלים לצמצום המשרדים ועלויות עובדי הגיוס והאנליסטים, ומתמקדים בשימור האחזקות וניהולן לצורך החזר הכספים, בבוא המועד, למשקיעים ולמלווים.

"לכל משקיע ומלווה של בסדנו יינתן פרק זמן קצוב להגיש את תביעת החוב שלו, שלאחר פרק זמן זה ייחשב כמי שויתר על התביעה. תביעה שתוגש במועד ובצורה משפטית תקינה, תיבדק בידי הנאמנים ותשולם מנכסי החברות".

בסדנו חדלות פירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}