י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דיווח בריטי

גרמניה תקצץ דרמטית את הסיוע לאוקראינה: "העיתוי הגרוע ביותר"

גרמניה מתכננת לצמצם באופן דרמטי את התמיכה הצבאית שלה באוקראינה. בגרמניה תקפו את ההחלטה: "יהיה זה אסון אם ייווצר הרושם שהביטחון והחופש של אוקראינה כבר אינם בעלי ערך עבורנו"

גרמניה תקצץ דרמטית את הסיוע לאוקראינה: "העיתוי הגרוע ביותר"
קנצלר גרמניה אולף שולץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

קנצלר גרמניה אולף שולץ שוקל לקצץ דרמטית את הסיוע הצבאי לאוקראינה, מ-8 מיליארד אירו ל-500 מיליון אירו בלבד עד שנת 2027. מהלך זה מעורר ביקורת רבה הן באוקראינה והן בגרמניה. 

לפי דיווח הטלגרף הבריטי, בשנת 2026 אוקראינה תקבל מגרמניה רק כשלושה מיליארד אירו, ובשנים 2027 ו-2028, הסכום ירד, ל-500 מיליון אירו בלבד. מאז 2022, גרמניה הקצתה כ-34 מיליארד אירו בסיוע צבאי - מה שממחיש את גודל הקיצוץ שצפוי לבצע הקנצלר שולץ, כך לפי "ישראל היום". 

מיכאל רות, יושב ראש ועדת החוץ של הפרלמנט הגרמני, אמר כי "יהיה זה אסון אם כעת ייווצר הרושם שהביטחון והחופש של אוקראינה כבר אינם בעלי ערך עבורנו. אסור לנו להקריב את גורלה של אוקראינה על מזבח החוב".

"הממשלה הגרמנית הצהירה שגרמניה היא כעת התומכת הצבאית השנייה בגודלה באוקראינה אחרי ארצות הברית", אמר. 

מנכ"ל הלשכה הגרמנית-אוקראינית, מטיה נלס, אמר כי "הרעיון שניתן לפצות על קיצוצים אלה כרגע עם הריבית על נכסים רוסיים מוקפאים הוא אבסורדי. המכשירים הפיננסיים פשוט עדיין לא קיימים. קיצוץ הסיוע הצבאי כעת הוא בעיתוי הגרוע ביותר האפשרי. זה מחליש את אוקראינה ומשדר את המסר הלא נכון למוסקבה לגבי המחויבות שלנו".

גרמניה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}