י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נוקט בהידברות

גזירת המעונות: השר בן צור יקיים דיון עם היועמ"שית

שר העבודה יואב בן צור ידון עם היועמ"שית בסוגיית הפסקת הסבסוד במעונות היום למשפחות אברכים חייבי גיוס. הגישה של השר בן צור היא לפתור את הסוגייה בהידברות ולא בהתנגחות עם הייעוץ המשפטי כמו סמוטריץ'

גזירת המעונות: השר בן צור יקיים דיון עם היועמ"שית
השר יואב בן צור בכניסה לישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר העבודה יואב בן צור יקיים היום (שני) דיון יחד עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בנושא הפסקת הסבסוד במעונות למשפחות אברכים חייבי גיוס.

השר בן צור נוקט בגישה של הידברות עם היועצת המשפטית לממשלה אל מול ההתנהלות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ששיגר אמש מכתב חריף ליועמ"שית והודיע כי הוא מתכוין להמשיך ולממן את הסבסוד במעונות היום על אף הוראתה המפורשת ובעצם הפף את האירוע למשבר חוקתי.

החשש המרכזי מהתנגחות מול היועמ"שית היא מכך שהסוגייה תונח לפתחו של בית המשפט העליון, שם ינחלו תבוסה במקרה של עימות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש לאחר שליחת המכתב על ידי שר האוצר, השר בן צור המשיך במגעים למציאת פתרון משפטי וניהל לאורך היום דיונים ושיח מול גורמי המקצוע במשרד המשפטים בכדי למצות את כלל ההליכים מולם.

הדיונים האינטנסיביים הם המשך ישיר לדיונים שהשר ניהל ביום חמישי שם הוקם חמ"ל חירום להמשך גיבוש חוות הדעת המשפטית לדיון שצפוי היום עם הייעוץ המשפטי.

בלשכת בן צור מסרו ל'בחדרי חרדים': "השר ממשיך ביתר שאת לנהל דיונים ושיח משפטי באופן ענייני ומקצועי בכדי להגיע להבנות מול הייעוץ המשפטי לממשלה וגורמי המקצוע ובפרט מהסיבה שישנם נימוקים משפטיים כבדי משקל שלא נלקחו בחשבון בהחלטת הייעוץ המשפטי. השר בן צור נחוש להביא פתרון אמיתי בנושא עבור אותן פעוטות".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', במפלגות החרדיות הביעו אמש מורת רוח בעקבות מכתבו התקיף של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בנושא מעונות היום, מכתב שלדבריהם הופך את הסוגייה למשבר חוקתי.

שר חרדי אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "המהלך של שר האוצר להפוך את נושא המעונות למשבר חוקתי מתוקשר מול היועצשי"ת וצוותה, הוא טעות חמורה. במקום לפתור את העניין בשקט, סמוטריץ' מעלה את כולם על עצים. זה לא מגיע מדאגתו לחרדים, אלא מדאגתו למצבו בסקרים, הוא מקווה שמלחמה מתוקשרת עם היועמשי"ת תתן לו נקודות בבייס".

גורם נוסף במפלגות החרדיות ציין ל'בחדרי חרדים' כי "בתקציבי יהודה ושומרון שר האוצר אף פעם לא מתנהל ברעש וצלצולים אלא מקיים ישיבות דיסקריטיות עם הצוותים המקצועיים ומגיע להבנות, אז למה בעניינים החרדים הוא הופך את הבעיה למשבר מתוקשר שרק יזיק לנו?".

"סמוטריץ' עושה לנו נזק. זה מאכזב, אבל לא מפתיע", הוסיף הגורם הבכיר.

יואב בן צור גזירת המעונות מעונות יום גלי בהרב מיארה משרד העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}