י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מי שמאמין לא מפחד"

מאות השתתפו בטקס הענקת תעודות הסמכה לרבנות וחגיגת סיום הש"ס באיראן | צפו בתיעוד

לקול צלילי "מי שמאמין לא מפחד" ו"לא לפחד כלל" חגגו יהודי איראן הסמכה לרבנות של מספר רבנים חדשים. רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, העניק את תעודות ההסמכה לרבנים, לסופרים ולשוחטים החדשים. בסיום הטקס רקדו הרבנים יחד עם דייני המקום והרב הראשי

מאות השתתפו בטקס הענקת תעודות הסמכה לרבנות וחגיגת סיום הש"ס באיראן | צפו בתיעוד
טקס הענקת תעודות בראשות הרב יהודה גראמי שליט"א צילום: באדיבות המצלם

בטקס חגיגי ורב רושם הוענקו אתמול תעודות סמיכה, ושחיטה, וסופרות סת"ם למספר צעירים מהקהילה היהודית באיראן, לצד מינוי רבנים חדשים, כאשר שני צעירים מהקהילה היהודית בטהראן הוסמכו לרבנים, ורב אחר נוסף הוסמך לרבנות בעיר איספהאן. כאשר בסה"כ 15 תלמידים מטהראן, איספהאן ושיראז קיבלו תעודות שוחט וסופרי סת"ם.

באירוע החגיגי צוין גם סיום הש"ס, ובו השתתפו כ-300 מאנשי הקהילה היהודית שהתרגשו לראות את הקהילה היהודית פורחת תחת הנהגת רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שהעניק את התעודות לתלמידים המאושרים.

ריקודים עם הרבנים צילום: באדיבות המצלם

בסיום הטקס חגגו הרבנים, השוחטים והסופרים את קבלת התעודות בריקודים ושירה לצלילי "לא לפחד כלל" ו"מי שמאמין לא מפחד". הרבנים והשוחטים למדו דיינות, רבנות ושחיטה בישיבה בטהראן אותה מנהיג הרב הראשי. מטרת הישיבה להגדיל תורה ולהאדירה ולגדל דור חדש של רבנים ודיינים בדומה לישיבת חכמי לובלין בפולין לפני השואה.

התלמידים רוקדים עם הרב גראמי צילום: באדיבות המצלם

רק בתחילת החודש רבה הראשי של איראן, חגג עם תלמידיו, סיום מסכת ברכות בעיר איספהאן. הרב גם מסר שיחת חיזוק לתלמידי הישיבה בראשה הוא עומד, והתלמידים הפגינו בקיאות רבה בחומר הנלמד.

הרב גראמי סיפר בעבר כי "קצב הגידול שלנו רק עולה. כמעט בכל שבוע יש לנו חופות, בריתות וכדו'. רוב היהודים באיראן הם צעירים. רוב היהודים באיראן הינם שומרי מסורת. יש להם יראת שמיים גדולה. להרבה מהם לא היו כל כך ידיעות בנושאי יהדות, כיוון שלא היו לנו את מוסדות הלימוד שישנם היום, אבל הם מאמינים בתורה ובמסורת היהודית".

עוד אמר הרב גראמי: "ב"ה, כיום ילדים אצלנו בגיל 7-8 כבר מתחילים ללמוד משניות ויש הרבה ילדים שלומדים גמרא. זה דבר שלא היה, היהודים באיראן מרגישים קשר עם יהדות העולם, היהודים אצלנו הם חלק מהיהדות בכל העולם".

הרב גראמי איראן טהראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}