י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מעמדו של נתניהו השתפר"

בכירים בליכוד מעריכים: "הכנסת תתפזר במהלך כנס החורף"

בכירים בליכוד סבורים שהכנסת תתפזר במהלך כנס החורף שייפתח בסוף חודש אוקטובר. בכיר בלשכת נתניהו טען שנתניהו מעריך שיוכל למשוך את הממשלה והקואליציה גם במהלך כנס החורף של הכנסת

בכירים בליכוד מעריכים: "הכנסת תתפזר במהלך כנס החורף"
בנימין נתניהו, הליכוד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בכירים בליכוד מעריכים הבוקר (שני) שהכנסת תתפזר במהלך כנס החורף שייפתח בסוף חודש אוקטובר. על פי גורם פוליטי בליכוד ששוחח עם 'ווינט', במקרה כזה הבחירות יתקיימו בתחילת אביב 2025 (חודש מרץ) או בתחילת הקיץ (חודש יוני).

עם זאת, בכיר בלשכת נתניהו ששמע את ההערכה על אודות פיזור הכנסת והקדמת הבחירות טען שנתניהו מעריך שיוכל למשוך את הממשלה והקואליציה גם במהלך כנס החורף של הכנסת, כך שהבחירות יתקיימו במהלך אוקטובר-נובמבר 2025, כלומר כשנה לפני מועדן החוקי.

"אם הכנסת תתפזר, זה יהיה ביוזמת הממשלה ולא ביוזמת האופוזיציה שתכננה מהלך משותף עם יואב גלנט ואריה דרעי להפלת הממשלה, או להקמת ממשלה חלופית במקום נתניהו", אמר בכיר בליכוד.

נראה שהקדמת הבחירות כבר אינה מילה "גסה" בליכוד. מעמדו של נתניהו השתפר באופן משמעותי ביחס לחודשי המלחמה הראשונים וגם הסקרים נמצאים במגמת שיפור. אחד הפוליטיקאים הוותיקים בליכוד סיפר בשיחה פרטית שאם בתחילת המלחמה מרבית השרים והח"כים בליכוד טענו שנתניהו אינו יכול להמשיך ולהוביל את הליכוד בבחירות הבאות - הרי היום אין מועמד אחר שיכול להחליף אותו. 

"רבים מאיתנו העריכו שנתניהו לא יוביל את הליכוד בבחירות הבאות, כולל סביבתו הקרובה ביותר", אמר. "אולם בשבועות האחרונים חלה מהפכה במגמה, וכיום רבים בליכוד טוענים שרק נתניהו יוביל את הליכוד בבחירות הבאות. כל מי שחשב לרשת את נתניהו בעקבות 7 באוקטובר יצטרך לחכות למועד אחר".

בנימין נתניהו פיזור הכנסת בחירות כנס החורף הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}