י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יידו לעברם אבנים

האחים שנמלטו מהכת הגיעו לבקר את אימם - וגורשו מהמקום

האחים יואל ומנדי לוי שנמלטו מכת לב טהור לפני מספר שנים, הגיעו בחודשים האחרונים כמה פעמים למתחם הכת בגואטמלה. הם ניסו לפגוש את אמם האלמנה אותה לא ראו שבע שנים, וגורשו באבנים על ידי שרידי הכת

האחים שנמלטו מהכת הגיעו לבקר את אימם - וגורשו מהמקום
שלושת המאיימים מכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

לאחר שנמלטו מכת לב טהור לפני מספר שנים, הגיעו האחים יואל ומנדי לוי למגורי שאריות הכת בגואטמלה, שם מתגוררים מי שבכוח מנסה להחיות את הכת, לאחר שראשי הכת עצמם מרצים עונש מאסר ארוך שנים בגין התעללות, חטיפת ילדים, אלימות קשה, ועבירות נוספות.

באדיבות המצלםילדים קטנים בכתצילום: באדיבות המצלם

בחודשים האחרונים ניסו האחים שלאחרונה התחזקו רוחנית, להגיע לבקר את אמם האלמנה מאז 2015 במתחם הכת, אך ללא הצלחה. בימים האחרונים ניסו השניים שוב לבקר את האמא, כשהם מגיעים לבושים כחסידים כמנהג המקום, אך גורשו משם.

באדיבות המצלםהמקום בו מתגוררים חברי הכתצילום: באדיבות המצלם

בפעם הראשונה כשהגיעו האחים, הם המתינו שעות ארוכות כדי לפגוש את אימם, זה היה יום שישי, והם נאלצו לאלתר איפה להישאר בשבת, שבת שעברה עליהם בעצבות ואכזבה, אחרי הניסיון הכושל לפגוש את אמם. כשהדבר נודע לנחמן הלברנץ, אחד המנהיגים שבכלא בארה"ב, הוא צעק על חברי הכת, דרך הטלפון מהכלא, והם התנצלו והתחייבו שהם יתנהגו אליהם יפה.

חברי הכת בגואטמלה גם התחייבו להפגיש אותם עם אמא שלהם, "נכבד אתכם כשתבואו" נאמר להם. והשניים הגיעו למקום, אוריאל יוסף אחד מחברי הכת, הבטיח להם אישית שהם יכולים לבוא ולפגוש את אמא שלהם. אבל כשהם הגיעו בימים האחרונים לשם, אוריאל יוסף נעלם ולא היה זמין.

מנהיגי הכת הנוכחיים, חיים צבי מלכה, ויואל גולדמן, מנהיגים את הכת כפי הוראות שהם מקבלים מיעקב נחום שנמצא גם הוא בכלא בניו יורק, והם מסתירים דברים מנחמן הלברנץ בנו של שלמה הלברנץ המנהיג הראשון שטבע בנהר במקסיקו ב-2016.

באדיבות המצלםחיים צבי מלכה, ממנהיגי הכתצילום: באדיבות המצלם

כשהאחים הגיעו בפעם השניה לביקור, הם הגיעו לבושים כחסידים כדי לכבד את המקום, אך, חיים צבי מלכה ביקש מעזרא מנחם מאנשי הכת, להעיף אותם, והם נדחפו משם, יואל סיפר כי הוא יודע שלעזרא מנחם יש נשק, ועזרא אכן ניסה לרמוז להם שיש לו נשק.

עזרה מנחם מאיים על האחים צילום: באדיבות המצלם

בפעם השלישית כשהם הגיעו, הם החליטו שאין טעם להתלבש כחסידים, כי גם ככה גרשו אותם, האחים הגיעו הפעם עם אבטחה משלהם, ושוב הם חטפו צעקות מבחוץ, כי הם לא נכנסו לשטח של הכת, ואחד מאנשי הכת איים שהאחים "יהיו הבאים בתור". יואל סיפר כי הכוונה שלו היתה לאיים שהם יפגעו בהם כמו שהם פגעו בבחור צעיר בן 16 מהכת כי הוא לא ציית להם והוא פנה למשפחה שלו בארה"ב.

באדיבות המצלםאחים לוי עם מאבטחצילום: באדיבות המצלם

מתברר, כי עזרא מנחם מאנשי הכת, למעשה הגיע מאל סלבדור, והוא עושה את העבודה המלוכלכת בהכאת צעירי הכת כולל איומים. מנחם גם מתנכל ליוחנן לבר, בעלה השני של אמא של האחים. גם האחים הקטנים של יואל סובלים ממנו. בכת יודעים שעזרא מנחם הוא אלים והוא מטפל במשמעת.

בפעם השלישית כשהם הגיעו, השכן הגוי ממול עמד מחוץ למקום, ואיים עליהם בספרדית עם סכין ואבנים, אבן אחת נזרקה לעבר יואל לוי וכמעט פגעה ברגלו. יש לציין שהאבנים נזרקו ממש לרחוב, לא בשטח של הכת, כיוון שחברי הכת לא רצו שהאחים יתקרבו למקום.

עוד סיפרו, כי יש שלושה רופאים יהודים מקומיים שמסייעים לכת, כדי לשמור על תזונה נכונה, ובזכותם יש פחות חולים בכת. הרופאים נשארים במקום למרות שחלק מאנשי הכת מתנכלים להם, יואל גולדמן מציק ומפריע לרופאים שמנסים לתת לילדים אוכל עם חלבונים. יואל גולדמן מונע מאנשים אוכל כעונש, אם הם עוברים על חוקי הכת.

יואל גולדמן נותן הוראה לניסן מלכה לגרש את האחים לוי צילום: באדיבות המצלם

מתברר כי יואל גולדמן מחזיק בביתו ילדים לא שלו כדי לחנך אותם, כמו שכנופיית הכת שיושבים בכלא, האחים וינגרטן, היו מחנכים. עם אלימות קשה ואיומים עם עונשים קשים. גולדמן מכה אותם בטענה כי ההורים שלהם לא מכים אותם מספיק. גולדמן לפעמים שולח את חיים צבי מאנשי הכת, שיצעק על נשים מבוגרות מהכת שיש להן ילדים מחוץ לכת, ואיימו שהם יגרמו להן להתגרש אם הן לא יפסיקו לדבר עם הילדים. אחד מחברי הכת ניסים מלכה, נראה מצלם עם סמארטפון את האחים לוי, ומאיים עליהם.

ניסן מלכה מגיע בהוראת יואל גולדמן צילום: באדיבות המצלם

יואל גולדמן נראה באחד התיעודים, מורה לניסן מלכה לגרש את האחים, ואכן ניסים מגיע עם הסמארטפון ומצלם ומנסה להעיף משם את האחים. בפעם הראשונה שהאחים לוי הגיעו, הם התעמתו מילולית עם חברי הכת, חברי הכת צעקו לעבר האחים "גויים".

האחים מתעמתים מילולית עם אנשי הכת צילום: באדיבות המצלם
לב טהור גואטומלה מנדי לוי יואל לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}