י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
4 מקומות

האתרים הקסומים שכנראה פספסתם: מקומות הטבע שיעשו לכם את הבין הזמנים

מחפשים מקום בטבע להנות בו בימי בין הזמנים? הנה כמה מקומות מיוחדים שפותחו והונגשו לציבור באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל

האתרים הקסומים שכנראה פספסתם: מקומות הטבע שיעשו לכם את הבין הזמנים
האתרים הקסומים צילום: אורטל צבר, רשות מקרקעי ישראל, חיים שפיר

אם אתם מחפשים מקום בטבע להנות בו בימי בין הזמנים, הנה כמה מקומות מיוחדים שפותחו והונגשו לציבור באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל.

גשר וילהלם וטיילת ג'יסר א-זרקא:

שעה נסיעה מתל אביב ואתם מגיעים לטיילת ג'יסר א-זרקא, הממוקם על חוף ים ייחודי ויפיפה. שם תמצאו את הטיילת החדשה "הפנינה הכחולה", המתנשאת לגובה של 20 מטרים ומציעה תצפית מרהיבה על נמל הדייגים וחוף הים מן היפים בארץ. לאורך הטיילת פזורות להן מדשאות, עמדות תצפית ופינות מנוחה מוצלות בהן תוכלו להשתמש. תוכלו להנות מהחוף הסלעי ומתצפית על תל תנינים ושפך נחל התנינים. מעל הנחל ולאורכו בנוי גשר וילהלם, אשר שוחזר על ידי העות'מאנים לכבוד ביקורו של הקיסר הגרמני וילהלם השני לפני יותר ממאה שנים והוא מציע חוויית הליכה קסומה מעל הנחל.

אורטל צברג'יסר אה זרקהצילום: אורטל צבר

אורטל צברגשר וילהלםצילום: אורטל צבר

טיילת בן-גוריון במדרשת שדה בוקר: מסע בנופי הנגב הקסומים:

נוף קדומים עוצר נשימה נצפה מטיילת בן גוריון שבמדרשת שדה בוקר. במידה ואתם חובבי מדבר, צעידה בטיילת בן-גוריון מומלצת במיוחד. המסלול המדברי באורך של כ-1.5 קילומטרים משקיף על הנוף המדברי של מרחבי הנגב ומדבר יהודה. הצעידה תחל ליד קברם של דוד ופולה בן גוריון, משם תמשיכו מזרחה אל נקודות התצפית על נחל צין, מצוק הצינים ורמת עבדת. לאורך הטיילת תוכלו למצוא פינות מוצלות, בהן תוכלו לעצור ולהתרשם מהנוף הקסום ומהשקט המדברי. 

רשות מקרקעי ישראלטיילת בן גוריון בשדה בוקרצילום: רשות מקרקעי ישראל

פארק אקולוגי מצודת אשדוד-ים, היסטוריה על חוף הים:

במידה ואתם חובבי שקיעות אבל גם חובבי היסטוריהוטבע, מצודת אשדוד-ים הוא יעד שמומלץ לשקול. המצודה היא אתר היסטורי ולצידה הוכשר פארק אקולוגי חינוכי הצופה אל הים. האתר מציע חוויית טיול קסומה בחולות לאורכו של הים. לאחרונה החלה אף לפרוח שם חבצלת החוף. בפארק 3 שבילי הליכה הכוללים פינות טבע, צמחייה עשירה ונקודות תצפית. שלושת השבילים הם - שביל החוף, הבוסתן והצבאים. 

אורטל צברמצודת אשדודצילום: אורטל צבר

אגמון חפר – פארק הציפורים עין החורש:

אם אתם חובבי צפרות ובעלי חיים, פארק הטבע והציפורים - אגמון חפר מארח אלפי ציפורי שיר ועופות מים ומשמש כנקודת עצירה להמוני ציפורים נודדות. אגמון חפר פותח באמצעות רשות מקרקעי ישראל - הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים - כחלק מפרויקט השיקום של נחל אלכסנדר שמטרתו הייתה להעשיר בתי גידול באזור ולשפץ את מאגרי מי השיטפונות. שימור וטיפוח המאגר מעניק למבקרים הזדמנות ליהנות ממסלול ייחודי סביב בריכות עין החורש ונקודות תצפית המשקיפות לסביבה הטבעית והעשירה במקום.

חיים שפיראגמון חפרצילום: חיים שפיר

ינקי קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: "פיתוח ושמירת מרחביה הפתוחים של ישראל הוא בעיננו משימה חשובה במעלה לה אנו מקדישים ברשות מקרקעי ישראל משאבים רבים. אנו רואים חשיבות רבה בטיפוח השטחים הפתוחים וביצירת איזון בין שימור לפיתוח .

בשנים האחרונות, רשות מקרקעי ישראל הקצתה למעלה מ-1 מליארד ש"ח למימון כ 1000 פרויקטים סביבתיים מחוץ למרחבים העירוניים במסגרתם פותחו, טופחו ושומרו נחלים, פארקים ושטחים פתוחים ברחביה של ישראל. 

באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, אנו מבטיחים שהטבע והנוף בישראל ישמרו גם עבור הדורות הבאים."

רשות מקרקעי ישראל טבע חופשה טיולים בין הזמנים אתרי תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}