י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרטים חדשים

גוברת הערכה: פיצוץ המטען בתל אביב - פיגוע טרור, שב"כ מעורב

במשטרה עדיין בודקים את זהות ההרוג בפיצוץ בתל אביב, ובמערכת הביטחון הולכת וגוברת הערכה כי מדובר בפיגוע טרור | גורם במערכת הביטחון: "ייתכן ונמנע הערב פיגוע בלב מדינת ישראל, חוקרים את כל האפשרויות" | מפקד מחוז תל אביב: "כיוון הפח"ע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה"

גוברת הערכה: פיצוץ המטען בתל אביב - פיגוע טרור, שב"כ מעורב
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

במשטרה ובמערכת הביטחון גוברת הערכה כי פיצוץ המטען הערב (ראשון) בתל אביב, הינו פיגוע טרור שכשל כמעט לחלוטין. בפיצוץ, פרט לנהג המשאית שנהרג, נפצע אזרח באורח בינוני כתוצאה מרסיסים. לפי החשד, ההרוג נשא עליו מטען חבלה.

גורם במערכת הביטחון אומר כי כל כיווני החקירה נבדקים, ובכלל זה פיגוע לאומני. לדבריו, ייתכן ונמנע הערב פיגוע בלב מדינת ישראל. "עדיין לא ניתן להכריע סופית, בודקים את כל האפשרויות", אמר.

זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

"אנחנו יודעים שזה לא אזרח תמים, אלא אדם שנשא על עצמו את מטען חבלה", אמר בזירה מפקד מחוז תל אביב, ניצב פרץ עמר. "האם זה פלילי או פח"ע? מוקדם להגיד. זהות האדם היא קריטית כדי לקבוע אם זה פח"עי או פלילי".

"כיוון הפח"ע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש בקורקינט, ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר. זה יכול להיות פח"ע ויכול להיות פלילי", הוסיף מפקד המחוז.

לפ סעיף 27אהחשוד בפיגועצילום: לפ סעיף 27א

הדיווח על הפיצוץ שאירע סמוך למשאית, התקבל במד"א סמוך לשעה 20:00. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 50, מחוסר הכרה ללא סימני חיים עם חבלה רב מערכתית, וקובעים את מותו במקום.

פראמדיק במד"א ניצן פארג' סיפר: "נקראנו למקום עקב אזרחים ששמעו פיצוץ עז. כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום."

פיגוע לאומני פיגוע מטען מטען חבלה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}