י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעבודה מורכבת ומקצועית

'הפרחים ישובו לפרוח': אלפי דונם של קרקע חקלאית יוכשרו לחקלאי העוטף

המטרה היא להשלים את פיתוח השטחים החקלאיים בהקדם, על מנת לאפשר למשפחות שימוש בקרקעות, השלמת הקמת המשקים החקלאיים ויכולת השתכרות | הכשרת השטחים היא בשורה ותקווה לתושבי המועצה בצל האסון הכבד שפקד את האזור

'הפרחים ישובו לפרוח': אלפי דונם של קרקע חקלאית יוכשרו לחקלאי העוטף
הכשרת הקרקע צילום: קק"ל

מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' חקלאי העוטף עומדים מול שוקת שבורה. במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר חמאס פגע במכוון גם בשטחי חקלאות, בלולים וברפתות כדי לשתק את כלכלת הארץ. נוסף על הנזק הרב כתוצאה מהשריפות של חמאס צה"ל הכריז על שטחים רבים בעוטף כשטחים צבאיים סגורים, מה שמותיר את החקלאים ללא אפשרות לצאת לשדות ולחממות - והמצב מחריף.

קרן קימת לישראל מבצעת הכשרות חקלאיות בשטחים פנויים המתאימים לגידולים חקלאיים ובימים אלו העבודה מבוצעת ע"י עובדי קק"ל במטרה להגדיל את השטחים הניתנים לעיבוד עבור יישובים במועצה האזורית אשכול ובמועצה אזורית מרחבים.

קק"להכשרת הקרקעצילום: קק"ל

באשכול - ההכשרה מתבצעת על פני שטח של כ-7355 דונם שהופשר עבור החקלאים בישובים: כרם שלום, חולית, סופה, יתד, שדה אברהם, יבול, דקל, תלמי יוסף, שלומית, נווה ואבשלום. 

העבודות כוללות הוצאת האבנים מבטן האדמה, פינוי האבנים, חריש האדמה וגיבוב האבנים בגבולות ההכשרה.

במרחבים – קק"ל מכשירה 400 דונם לחקלאות המיועדים לבניית חממות ודרכים חקלאיות לתושבי שבי דרום, מפוני גוש קטיף. מדובר בעבודה מורכבת ומקצועית שמתבצעת על ידי כלים הנדסיים. 

המטרה הנעלה היא להשלים את פיתוח השטחים החקלאיים בהקדם, על מנת לאפשר למשפחות שימוש בקרקעות, השלמת הקמת המשקים החקלאיים ויכולת השתכרות. הכשרת השטחים היא בשורה ותקווה לתושבי המועצה בצל האסון הכבד שפקד את האזור.

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול אמר: "כמועצה החקלאית הגדולה ביותר שספגה מחיר כבד ביותר, היום אנו אומרים- אנחנו כאן, ואנחנו נישאר כאן. אחרי שנים רבות של מאמצים של המועצה, אלפי דונמים של שטחי האש שטוהרו הועברו מידי צה״ל למועצה. כעת באמצעות קק״ל מתחיל הליך הסבתם לשטחים חקלאיים ולפיתוח חקלאות כחול לבן, שהיא עוגן ההתישבות של האזור. מדובר בבשורה גדולה, בעלת ערך סמלי רב ומעודדת דווקא בימים אלה לחיזוק ופיתוח ההתיישבות באשכול".

קק"ל חקלאות ישראלית יישובי עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}