י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מבוכה לפוטין

אוקראינה לוקחת בשבי כ-150 חיילים רוסים מידי יום

אוקראינה דוהרת לתוך שטח רוסיה ולוקחת ביום בין 100 ל-150 חיילים רוסים ביום בפלישה לקורסק, גורמים רשמיים אוקראיניים אומרים על הרוסים "הם לא רוצים להילחם"

אוקראינה לוקחת בשבי כ-150 חיילים רוסים מידי יום
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה לוקחת בשבי כ-150 חיילים רוסים ביום אחד בהתקפה המפתיעה באזור קורסק ברוסיה. לטענת אוקראינה זהו רק הראשון מבין "מספר שלבים" של הלחימה נגד רוסיה, כך אמרו גורמים בצבא אוקראינה.

אולקסי דרוזדנקו, ראש הממשל הצבאי בעיר סומי שבצפון-מערב המדינה, טען כי כוחות אוקראינה מתקדמים, וכעת 12 ימים לתוך הפלישה, מאות חיילים רוסים נפלו בשבי, בעודם אוקראינה סובלת מנפגעים מינימליים בלבד.

"לפעמים יש יותר מ-100 או 150 שבויים ביום", אמר דרוזדנקו ל"גרדיאן" על ההצלחה וההתנגדות המועטה של ​​כוחות הקרמלין. "הם לא רוצים להילחם בנו", הוסיף. נזכיר כי אוקראינה פתחה במתקפה נועזת על אדמת רוסיה ב-6 באוגוסט.

ראשי הצבא של אוקראינה אומרים שהפלישה הייתה הצלחה גדולה עד כה, שבתי חולים בעיר סומי דיווחו על מספרים נמוכים של נפגעים ופציעות. "ביום הראשון של המבצע היו רק 15 נפגעים", טען. "60, 70% מהם היו קלים מאוד, שנגרמו מרסיסים".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי אוקראינה רוצה לתפוס הרבה שבויים רוסים בשביל עסקאות חילופי שבויים שלה עם רוסיה. דרוזדנקו הוסיף כי המבצע הנוכחי בקורסק, הוא רק החלק הראשון במתקפה של אוקראינה. "אנחנו רואים עכשיו רק חלק מהמבצע הזה, יש עוד כמה שלבים", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}