י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ממתינים למשבר

הערכה בישראל: חיזבאללה יירה לתל אביב, וינסה להתנקש בבכירים

בישראל מעריכים שחיזבאללה יתקוף בקרוב - ורק מחכה למשבר במשא ומתן לעסקה. גורמי ביטחון אמרו כי מתקפת הנקמה של איראן וחיזבאללה, לא בהכרח תהיה במתקפת טילים וכטב"מים, אלא אולי באמצעות התנקשויות בבכירים

הערכה בישראל: חיזבאללה יירה לתל אביב, וינסה להתנקש בבכירים
אופנועים ומשאיות ומשגרים במנהרות חיזבאללה צילום: חיזבאללה

בישראל מעריכים שחיזבאללה יתקוף בקרוב - ורק מחכה למשבר במשא ומתן לעסקת חטופים, שעברו כעת לקהיר, כשאחריו יבצע ירי נרחב לעבר ישראל מלבנון, כולל לתל אביב, לראשונה במלחמה. כך נסראללה לא ייראה כמי שפוצץ את העסקה, אבל מבחינתו תהיה לו הצדקה לתקוף. כך דווח ב'ווינט'.

יצוין כי מדובר בהערכה עדכנית ולא בידיעה, אך ישראל נערכת גם לתרחיש זה. 

גורמי ביטחון בכירים אמרו כי מתקפת הנקמה האיראנית, או זו של חיזבאללה, לא חייבת להגיע במתקפת טילים וכטב"מים כמו שמצפים, ויכולה להגיע גם בצורת ניסיונות להתנקש באישים ישראלים, לרבות שרים, חברי כנסת, קצינים בכירים בצה"ל בעבר ובהווה ובכירים לשעבר במוסד ובשב"כ.

בעקבות החשש הזה, שב"כ הגביר את הכוננות שלו וגם הוריד הנחיות מחמירות לכל הגופים המונחים.  

כזכור, מאז רצף הסיכולים המיוחסים לישראל, ובמיוחס זה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ישנה הערכה שפגיעה בבכיר ישראלי תיחשב להישג, ועל רקע זה מתקיים שיח עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, במל"ל, שרים וקצינים. ההמלצה לכולם היא להגביר ערנות.

הנושא עלה במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. במהלך הדיון, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ציין כי הוגברה השמירה עליו באופן אישי.

חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל סיכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}