י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סערה בדיון

השרה רגב מונתה לאחראית על הטקס לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר

הממשלה אישרה, כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים היא השרה הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא, שהתרחש ביום השבעה באוקטובר 2023. רגב: "בכובד ראש, ובתחושת שליחות עמוקה, קיבלתי על עצמי את המינוי להוביל את הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא"

השרה רגב מונתה לאחראית על הטקס לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר
קיבוץ כיסופים אחרי הטבח צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט המדיני בטחוני, תא"ל (במיל') מירי רגב, היא הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא, שהתרחש ביום השבעה באוקטובר 2023

האירוע הממלכתי לציון הטבח במלאת שנה למתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר יתקיים בשנה זאת באופן חד פעמי בתאריך הלועזי, שנחרט בתודעה הציבורית בארץ ובעולם כיום הטבח הנורא. בנוסף לאירוע הזיכרון בשבעה באוקטובר, תתקיים אזכרה ממלכתית מדי שנה בתאריך העברי. השנה תחול האזכרה בתאריך 27.10, כה' בתשרי.

במהלך הדיון, השרה מירי רגב ביקשה להכניס בהחלטת הממשלה לציון טבח ה-7 באוקטובר איסור על משרד ממשלתי אחר לקיים אירוע ממלכתי באותו יום. הרקע: אירוע סליחות שהשר עמיחי אליהו מתכנן לקיים במקביל לאירוע הממלכתי.

השרה רגב: "אתה חייב לבטל מיידית את אירוע הסליחות שאתה מארגן בבריכת הסולטן בתאריך הזה! אין דבר כזה שיהיה טקס מקביל!".

השר אליהו: "אי אפשר לבטל. אני עובד על האירוע הזה כבר 7 חודשים. חוץ מזה, זה גם יאכזב את המשפחות השכולות". רה"מ נתניהו: "7 חודשים? מי עובד על אירוע 7 חודשים?".

השרה רגב: "עמיחי, אתה כנראה שוכח עם מי אתה מדבר. אני מנהלת כבר עשר שנים את כל טקסי הזיכרון. אל תספר לי סיפורים. כמו שביום העצמאות והזיכרון אין עוד טקסים - גם כאן לא יהיה". 

השר קיש:" נכון, לא עושים טקסים מקבילים". מזכיר הממשלה פוקס: "אבל רגע, סליחות זה יותר מאוחר בערב, אולי זה לא יתנגש?". השר בוסו: "מה קשור, סליחות זה לא תאריך לבחירה". 

רגב:" כן, אבל יש כמה ימי סליחות, לא חייבים דווקא ב-07 באוקטובר!".

ראש הממשלה עצר בסוף את הדיון והודיע כי יקבל על כך החלטה בהמשך מול השר עמיחי אליהו.

השרה רגב אמרה לאחר אישור ההחלטה בממשלה: "בכובד ראש, ובתחושת שליחות עמוקה, קיבלתי על עצמי את המינוי להוביל את הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח הנורא בשבעה באוקטובר. ביום זה פלש ארגון הטרור חמאס למדינתנו וביצע פשעים נגד האנושות בבנות ובבני עמנו. מאז ועד היום אנו בעיצומה של מלחמה צודקת להגנת ביתנו ועתידנו.

כפי שהובלתי את טקס המשואות בצל המלחמה, עם כל הרגישות המתבקשת, כך אני מתכוונת להוביל את הטקס בשבעה באוקטובר. אנחנו במציאות קשה, כואבת ומורכבת, שבה 115 חטופים עדיין מצויים בשבי בעזה, רבים עדיין מפונים מבתיהם והמלחמה עדיין בעיצומה. על כן, נערוך את הטקס ברגישות ובאחריות ונביא לידי ביטוי את הזיכרון, הגבורה והתקווה".

מירי רגב טבח ה-7 באוקטובר ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}