י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ארצות הברית

חקירה בעקבות מקרה המוות הראשון בסייברטראק של טסלה

השריפה שפרצה בסוללות של הרכב היתה כה עזה, שמספרי השלדה של הרכב נמסו. סימני שאלה לגבי הבטיחות האמיתית של הטנדר החשמלי הזה ושל הרכבים החשמליים בכלל

חקירה בעקבות מקרה המוות הראשון בסייברטראק של טסלה
טסלה סייברטראק - מקרה מוות ראשון בתאונת דרכים צילום: טסלה

הרשויות הפדראליות בארצות הברית פתחו בחקירה לא רשמית בעקבות מקרה מוות ראשון שנרשם בטסלה סייברטראק, הטנדר המהפכני והעתידני של טסלה, כך מדווחים אמצעי תקשורת בארה"ב.

לפי ה-NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, הארגון פתח בחקירה לאחר שתאונה קטלנית ראשונה של הטנדר העתידני, שטסלה טוענת שהוא אחד הרכבים הבטוחים בעולם, התרחשה לאחרונה בטקסס. לפי טענות טסלה, הסייברטראק מסוגל בין היתר לעמוד בירי מנשק קל במקרים מסוימים-והוא מיוצר מלוחות פלדה אל-חלד חזקה במיוחד שמאפשרת לטנדר לספוג פגיעות.

לפי הפרסומים, הרכב סטה מהכביש מסיבה לא ברורה והתנגש במחיצת בטון. כתוצאה מההתנגשות פרצה שריפה ברכב והנהג שנלכד בתורו נספה.

לפי הפרסומים בארצות הברית, השריפה שפרצה בסוללות של הרכב היתה כה עזה, שמספרי השלדה של הרכב נמסו והנהג לא היה ניתן לזיהוי, מה שלא איפשר לדעת את זהות הקורבן במשך זמן רב.

טסלה סייברטראק עצמו, למי שאינו מכיר, הוא אחד הרכבים המעניינים בעולם- זהו טנדר גדול שהמרכב שלו עשוי פלדה אשר מונע כמובן בחשמל ובגרסאות מסוימת מצויד אף בשלושה מנועים הנותנים לו יכולת תאוצה מאד-מאד מהירה.

לפי פרסומים מהחודשים האחרונים, רכב אחד כזה הגיע גם לישראל באמצעות סוכני יבוא אישי, ולאחר קשיים רבים הוא קיבל אישור לעלות גם על כבישי ישראל. הסייברטראק הוצג לעולם לפני כארבע שנים ובתג מחיר מאד נמוך, אלא שמאז שורה ארוכה של עיכובים ביצור ובהגעה לשוק וכמעט הכפלה של המחיר המקורי שהוצג על ידי מאסק ב-2019 מעט ציננו את ההתלהבות מהפיקאפ יוצא הדופן הזה.

עתה סיפור התאונה המחרידה מעלה סימני שאלה לגבי הבטיחות האמיתית של הטנדר החשמלי הזה ושל הרכבים החשמליים בכלל – בעת תאונה שבה גם מארז הסוללות נפגע.

 

 

 

טסלה אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}