י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בפעם החמישית

אמסלם עתר לבג"ץ: חובת גיוס לצבא או לשירו"ל גם לערביי ישראל"

חה"כ אמסלם עותר שוב לבג"ץ - חובת גיוס לצבא או לשירות לאומי גם לערביי ישראל. אמסלם: "זאת הפעם החמישית שאנחנו עותרים בנושא גיוס המגזר הערבי לצה"ל ולשירות הלאומי. אני מציע לא להיות בלחץ, הם יזרקו אותנו, רק השאלה מה הסיבה היצירתית שהם יעשו זאת"

אמסלם עתר לבג"ץ: חובת גיוס לצבא או לשירו"ל גם לערביי ישראל"
השר דודי אמסלם צילום: מתוך ערוץ כנסת

בהמשך ל-4 עתירות קודמות שנדחו ע"י בג"ץ מסיבות שונות ומשונות, הגיש הבוקר (ראשון) השר דוד אמסלם יחד עם מלש"ב צעיר בשם מרדכי יאיר בלנס, ובאמצעות עו"ד מוטי שמעון עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון יואב גלנט, 'הפוקד' והיועמ"ש גלי בהרב מיארה.

השר אמסלם בפתח בית המשפט העליון צילום: באדיבות המצלם

בעתירה נכתב כי, "העותר מבקש, באמצעות עו"ד מוטי שמעון, מבית המשפט הנכבד להביא לביטול נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבִים שהם מיועדים לשירות בטחון ויוצאי צבא כהגדרתם בסע' 1 לחוק  חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986 בפעולות המשיבים לקיום ולהבטחת  קיום הוראות  חוק שירות בטחון [נוסח משולב] תשמ"ו 1986 וחוק שירות המילואים תשס"ח 2008  ולקיום צווים הניתנים ומפורסמים מפעם בפעם בידי המשיב 2 כ-"צו שירות בטחון (התייצבות לרישום, לבדיקות ולשירות בטחון) [להלן: "צו פוקד כללי"].

לאחר מיצוי ההליכים העותר מבקש צווי ביניים וצווים על תנאי, והכל כמפורט בעתירה".

השר אמסלם אמר: "זאת הפעם החמישית שאנחנו עותרים בנושא גיוס המגזר הערבי לצה"ל ולשירות הלאומי. אני מציע לא להיות בלחץ, הם יזרקו אותנו, רק השאלה מה הסיבה היצירתית שהם יעשו זאת".

דודי אמסלם חוק הגיוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}