י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הרב קפץ בשמחה

מה זה מרמז? היונה בצבע ירקרק - זהב שהשאירה נוצה במרפסת

במרפסת ביתו של הגאון רבי בנימין אלישיב בירושלים נמצאה יונה בצבע ירוק זהב, הרבנית שסיפרה זאת לבעלה - גרמה לשמחה גדולה לאחר שהרב מצא לכך פסוק בתהילים עם פירוש שנותן תקווה לימים הקשים שעם ישראל נמצא בו. צפו בתיעוד

מה זה מרמז? היונה בצבע ירקרק - זהב שהשאירה נוצה במרפסת
הגרב"ד אלישיב עם הנוצה הירוקה צילום: צילומסך

ביום חמישי האחרון ניקתה הרבנית אלישיב שתחי' את ביתה בשכונת עזרת תורה בירושלים לכבוד שבת קודש. הרבנית, היא אשת חבר לגאון רבי בנימין דוד אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש זצ"ל ובתו של מרן ראש הישיבה רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל. 

לפתע פתאום ראתה הרבנית עוף הדומה ליונה, בצבע ירקרק זהוב, נחה במרפסת הבית. היונה שעפה לאחר כמה רגעים השאירה אחריה נוצה בצבע הנ"ל.

הגרב"ד אלישיב עם הנוצה הירוקה צילום: באדיבות המצלם

הרבנית שלא ממהרת להפריע לבעלה רבי בנימין בשקיעות התורה, אבל בכל זאת משהו באירוע היה נראה לה מוזר והיא הראתה לו את הנוצה ותיארה לו את העוף הלא רגיל שהיה במרפסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מיד קפץ בעלה, והתחיל לרקוד והראה לבני הבית והנכדים את הפסוק בתהילים בפרק ס"ח פסוק י"ד "אִם תִּשְׁכְּבוּן בֵּין שְׁפַתָּיִם כַּנְפֵי יוֹנָה נֶחְפָּה בַכֶּסֶף וְאֶבְרוֹתֶיהָ בִּירַקְרַק חָרוּץ". 

הגרב"ד אלישיב פתח את פירוש המלבי"ם על המקום שמפרש בירקרק חרוץ שהוא ציור היופי וגם החוזק כאילו היא מחופה במתכת בל יוכלו לנשכה וכו' וכמו שהיונה עם חולשתה תלחם בכנפיה וכו', כן יצא היונה הזאת ללחום נגד כל עיט וכל עוף טורף הבא עליה.

בנוסף הראה להם את פירוש ה'מצודת דוד' שכותב: "כנפי היונה הנראה כמחופה בזהב משובח מעט לגוון ירוק ר"ל סוף הדבר לגאולה שלמה ורב טוב".

הרב אלישיב אמר לבני ביתו להשאיר את הנוצה כי זה סימן טוב לעם ישראל ברגעים הקשים שבו אנחנו נמצאים.

הרב בנימין דוד אלישיב יונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}