י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות החיסול בלבנון

מסתמן: לאחר שנדחה, ראש אמ"ן יוחלף ברביעי הקרוב

אלוף שלומי בינדר, צפוי להחליף את ראש אמ"ן אהרון חליוה, שהתפטר בעקבות מחדל 7/10, בעוד כמה ימים. טקס החילוף בין השניים היה אמור להיערך כבר בתחילת החודש, אך הוא נדחה לאור חיסול בכיר חיזבאללה

מסתמן: לאחר שנדחה, ראש אמ"ן יוחלף ברביעי הקרוב
האלוף בינדר צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע - טקס החלפת ראש אמ"ן עתיד להתקיים ביום רביעי הקרוב, בהתאם להערכת המצב המבצעית. הטקס, שבו ייכנס לתפקיד אלוף שלומי בינדר במקומו של אלוף אהרון חליוה, שהודיע על התפטרותו בחודש אפריל האחרון, היה אמור להתקיים כבר בתחילת החודש, אך הוא נדחה בעקבות חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר והחשש מהסלמה מיידית.

כזכו,ר הטקס היה אמור להתקיים ב-1 באוגוסט, יומיים לאחר החיסול הדרמטי בביירות. צה"ל לקח אחריות על התקיפה בביירות, של "המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים", מסר אז דובר צה"ל.

כזכור בחודש אפריל הודיע אלוף חליוה על התפטרותו, לאחר שלקח אחריות על המחדלים . "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה" כתב.
 
ראש אמ"ן הוסיף במכתב ההתפטרות כי "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, עם ישראל והדורות הבאים, כי נכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".

מחליפו של חליוה, בינדר, הועלה לדרגת אלוף לפני פחות מחודש, בשנתיים האחרונות, שירת בינדר כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים בצה"ל.

שלומי בינדר אהרון חליוה מלחמת חרבות ברזל ראש אמ"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}