י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אזרח ישראלי

הערעור נדחה: כספו של האוליגרך היהודי לא ישוחרר

ניצחון לממשלת שוויץ בבית המשפט: 23 מיליון דולרים שהוחרמו בשוויץ מאוליגרך יהודי-רוסי נותרו חסומים. כך החליט בית המשפט הפדרלי למינהל בתיק על הסנקציות שהוטלו עליו בשל המלחמה באוקראינה

הערעור נדחה: כספו של האוליגרך היהודי לא ישוחרר
שוויץ צילום: pixabay

בית המשפט הפדרלי בשוויץ דחה את ערעורו של לקוח בנק שהוטלו עליו סנקציות. הסנקציות הוטלו על גרמן חאן, מיליארדר ואיש עסקים אוקראיני-רוסי-ישראלי.

חאן, ששמו ברשימת הסנקציות השוויצריות בהקשר של המלחמה באוקראינה, ניסה להעביר כסף לאשתו, לבתו ולבעלה, דרך בנק שוויצרי זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה. במקרה של החתן זה היה כ-18 מיליון דולר. אלא הבנק לא שיתף פעולה, חסם את החשבון ודיווח על כך למזכירות המדינה לענייני כלכלה, בשל הסנקציות שהטילה המועצה הפדרלית.

העברת הכספים שלו לבנק שוויצרי נחסמה לפני יותר משנתיים. כך דיווח האתר Handelszeitung. גרמן הוא מייסד שותף של קבוצת אלפא, חטף סנקציות של האיחוד האירופי ומבריטניה במרץ 2022. באוגוסט 2023 הוא נכלל ברשימת הסנקציות על ידי משרד האוצר האמריקאי.

בספטמבר 2022, דווח בסוכנות הידיעות בלומברג שחאן חזר לרוסיה מלונדון, שם התגורר כמעט עשר שנים. על פי הדיווח, לפני שעזב את בריטניה, חאן העביר את חלקו בחברת ההשקעות לבעל מניות שאינו ברשימת הסנקציות על מנת להציל נכסים מחוץ לרוסיה בשווי של כ-2 מיליארד דולר שהיו בהקפאה.

בשנה שעברה המגזין פורבס הרוסי פרסם את דירוג 20 המיליארדרים הרוסים. במקום ה-18 הוצב גרמן חאן ששוויו מוערך ב-8.2 מיליארד דולר.

שוויץ סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה גרמן חאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}