י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ה'דונט' כוון כלפינו"

"זה הממשל הכי עוין לישראל בתולדות ארה"ב"

ד"ר גדי טאוב ('שומר הסף') על התנהלות הממשל האמריקני עם המלחמה: "מהרגע שנכנסו לבית הלבן שחררו את ברזי הכסף לטהרן והרפו את משטר הסנקציות"

"זה הממשל הכי עוין לישראל בתולדות ארה"ב"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע התנהלות המלחמה הקשה, עולה השאלה כיצד פועל הממשל האמריקני לאורך הלחימה בשלל הזירות. ד"ר גדי טאוב ('שומר הסף') שוחח עם אראל סג"ל וברק סרי וניתח את היחסים המורכבים מול ארצות הברית.  

"אני חושב שתשומת הלב שלנו צריכה להיות בעיקר נוכח העובדה שהאמריקנים מכינים לנו מלכודת בדוחא שנודדת לקהיר, ומטרתה לקמבן את הסיום של המלחמה בלא ניצחון ישראלי במסגרת המדיניות האמריקנית שאנחנו מכירים, שמטרתה להגיע להסדרה עם איראן מעל ראשה ובניגוד לאינטרסים של ישראל", פתח. "הקומבינה עכשיו היא עסקת חטופים חלקית שתותיר את שאר החטופים בלי שום אפשרות להפעיל לחץ כדי לחלץ אותם, אבל תשיג הפסקת אש. זה יאפשר לחיזבאללה ואיראן לרדת מהעץ ולומר שלא יגיבו. ואז כולם ישמחו שמנענו מלחמה אזורית, אבל ישראל הוכנעה על ידי השילוב של ארה"ב יחד עם הרשת שבנתה טהרן מסביב לישראל שמורכבת מכוחות הפרוקסי, ועצם היכולת שלנו להכריז על ניצחון". 

בהמשך, הבהיר: "זה הממשל הכי עוין לישראל אי פעם בתולדות ארה"ב. נכון שביידן התייצב כאן והם רצו למנוע התלקחות, אך נאום הדונט כוון כלפינו. הם באו כדי שהמלחמה לא תתלקח בצפון, הם התנגדו לכניסה לעזה, לחאן יונס, לרפיח, מנעו מאיתנו תחמושת באופן קריטי, עיכבו אותנו בכל המלחמה כדי שיקרה מה שהם אומרים. הם באו להציל את המדיניות שלהם כלפי איראן. מהרגע שהם נכנסו לבית הלבן הם שחררו את ברזי הכסף לטהרן, הרפו את משטר הסנקציות, אפשרו את מכירת הנפט לסין, זרמו לטהרן בערך 100 מיליארד דולר איתם הדליקו את כל המזרח התיכון, כולל את גזרת עזה".

"זה לא רק קורה לנו אלא גם לסעודיה", הוסיף טאוב. "הפילוסופיה של הממשל היא שמה שגורר את ארה"ב למלחמות מיותרות במזרח התיכון אלה בנות הברית שלה, ולכן צריך לרסן אותה. לכן הדבר הראשון שבידן עשה זה להוציא את החות'ים מרשימת ארגוני הטרור ולמנוע מסעודיה נשק. ממשל אובמה בעצמו אמר שהסונים יצטרכו ללמוד להתחלק בשכונה עם האיראנים. הם עשו את הסכם הגרעין האיראני כך שיאפשר לאיראן לפתח אנרגיה גרעינית, ובסוף ההסכם גם תוכנית צבאית גרעינית. אנחנו ממשיכים לעצום את העיניים? הנשיא טראמפ הפעיל מדיניות לחץ מקסימלית כלפי איראן, הוא לא נסוג בזה במילימטר".

ג'ו ביידן איראן גדי טאוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}