י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המו"מ לעסקת חטופים

ההצעה האמריקנית נחשפת: צה"ל יצמצם נוכחות בפילדלפי, רוב האסירים יוגלו לחו"ל

פרטים חדשים מהמשא ומתן המתנהל בימים אלה בדוחא: ההצעה שהגישה ארצות הברית לחמאס ולישראל - נחשפת. לפי ההצעה, צה"ל יצמצם נוכחות בציר פילדלפי אך לא ייסוג ממנו לחלוטין. האמריקנים מציעים כי חלק גדול מהאסירים שישוחררו יוגלו לחו"ל

ההצעה האמריקנית נחשפת: צה"ל יצמצם נוכחות בפילדלפי, רוב האסירים יוגלו לחו"ל
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

מקור בחמאס הבקיא בפרטי המשא ומתן לעסקת החטופים חשף את ההצעה האמריקנית שעלתה בדיונים בשבוע שעבר בדוחא, ושתעלה השבוע בפסגה בקהיר במסגרת הניסיון להביא לעסקת חטופים. 

לפי דיווח "חדשות 12", ההצעה מדברת על הקטנת הכוח הצה"לי שיישאר בציר פילדלפי אך לא על נסיגה מוחלטת. ההצעה מדברת אף על הכנסת נציגי הרשות הפלסטינית לניהול מעבר רפיח תחת השגחה ישראלית. 

ההצעה מדברת על פיקוח ישראלי על העקורים החוזרים לצפון הרצועה דרך ציר נצרים. עוד לפי ההצעה, מספר גדול מבין האסירים הפלסטיניים שישוחררו - יוגלו לחו"ל. 

לצד זאת תישמר שמירת זכותה של ישראל לסרב לשחרורם של לפחות מאה מן האסירים השפוטים לתקופות מאסר ארוכות. במקביל, היקף הסיוע ההומניטרי שיועבר לעזה יגדל - ויותנה בקיום סעיפי העסקה. 

המקור בחמאס אמר כי ארגון הטרור מעכב את תשובתו הסופית להצעות האמריקניות. 

בתוך כך, בכיר ישראלי אמא אמש ל"ווינט": "המתווכות, שבאמת באמת רוצות הסכם ומשקיעות מאמצים גדולים, אבל בסוף הן רק מתווכות, מנהלות משא ומתן שהוא בעיקר בינן לבין עצמן, ולכל היותר בינן לבין הצוות הישראלי". 

עוד אמר הבכיר הישראלי: "בכוונה אני אומר 'הצוות הישראלי', כי מדובר על משא ומתן שלא מתחשבים בו בדרישות של שני האנשים הכי חשובים, אולי היחידים החשובים, בנימין נתניהו ויחיא סינוואר. אף בעיה מהותית, אפילו חצי מהותית, לא נפתרה בדוחא ביומיים הללו, והסיכוי שהיא תיפתר במהלך השבוע הקרוב הוא רק קצת יותר גדול מהסיכוי שיגיע שלום עולמי עד אז".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה ארצות הברית נצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}