י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נתניהו לא שהה במקום

חשש: האם רחפן חיזבאללה צילם את בית ראש הממשלה?

כלי טיס זוהה במכ"ם של ספינת טילים של חיל הים ששהתה מול הים בקיסריה. חשש כי מדובר ברחפן צילום ששיגר חיזבאללה. צה"ל: מערכות מכ"ם נותנות התרעות גם כאשר מדובר בלהקת ציפורים או גורמים אחרים

חשש: האם רחפן חיזבאללה צילם את בית ראש הממשלה?
תיעוד של חיזבאללה באזור הצפון צילום: חיזבאללה

ספינת טילים של חיל הים ששהתה מול הים בקיסריה דיווחה ביום שישי האחרון על חשד לכלי טיס שלכאורה ריחף באזור. הסברה הייתה כי מדובר ברחפן צילום ששיגר חיזבאללה, במטרה לצלם את הבית של ראש הממשלה נתניהו הסמוך לחוף הים ובהמשך לשחרר את הסרטון.

תיעוד שפרסם חיזבאללה מצפון הארץ צילום: חיזבאללה

על פי הדיווח בישראל היום, כלי הטיס זוהה במכ"ם של הסטי"ל, אולם במערכות בקרה אחרות לא התגלתה כל אינדיקציה לגביו. בעקבות ההתראה שוגרו לאזור מטוסי קרב, אך גם אלה לא איתרו את הרחפן. בעקבות זאת, אומרים בצה"ל כי ככל הנראה מדובר בהתראת שווא וכי לעיתים מערכות מכ"ם נותנות התרעות גם כאשר מדובר בלהקת ציפורים או גורמים אחרים.

עם זאת, בחיל האוויר לא שוללים באופן מוחלט את האפשרות שאכן היה מדובר בכטב"ם זעיר ששוגר מלבנון. יצוין כי ראש הממשלה לא שהה במתחם באותו זמן.

תיעוד שפרסם חיזבאללה מבסיס רמת דוד צילום: ללא

החשש עלה לאחר שבחודשים האחרונים חיזבאללה פרסם תיעודים מכטב"ם ריגול שנכנס לגבולות הארץ. בין האתרים שתועדו תחנה של חברת חשמל, שדה תעופה בחיפה, רציף לצוללות בנמל, בסיסי מודיעין, מוצבים בחרמון, ובסיסים צבאיים.

סרטון איום של חיזבאללה צילום: ללא

 

 

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חיל האוויר קיסריה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}