י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
מתחרטת על הצעד

כתבת ה'ניו יורק טיימס' הדליפה מידע על יהודים וגרמה לאיומים וונדליזם

כתב העיתון ה'ניו יורק טיימס' הדליף מידע על קבוצת וואטסאפ של עסקים יהודיים. פעילים פרו-פלסטינים פרסמו שמות, תמונות וחשבונות מדיה חברתית, מה שגרם להטרדה מקוונת איומים וונדליזם

כתבת ה'ניו יורק טיימס' הדליפה מידע על יהודים וגרמה לאיומים וונדליזם
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

כתבת ה'ניו יורק טיימס' במלבורן אוסטרליה היתה אחראית להדלפת מידע אישי של למעלה מ-600 יהודים אוסטרלים שהיו חברים בקבוצת וואטסאפ מוקדם יותר השנה, כך לפי הצהרת ה'ניו יורק טיימס' ותחקיר ב'וול סטריט ג'ורנל'. ה"ניו יורק טיימס" הודיע ​​כי ינקוט בצעדים משפטיים נגד הכתבת, נטשה פרוסט, לאחר שהודתה בפרסום הנתונים.

הנתונים הופצו לאחר מכן באינטרנט, והובילו להטרדה המונית, איומים כלפי חברי הקבוצה על ידי פעילים פרו-פלסטיניים. פרוסט, שיתפה 900 דפי תוכן מקבוצת הוואטסאפ הפרטית שפתחו מספר יהודים אוסטרלים לאחר הטבח ה-7 באוקטובר.

התקרית, שהתרחשה בפברואר האחרון, הובילה לרשימה בשם "Zio600", ששימשה לאיום על האנשים בקבוצת הוואטסאפ. הפעילים הפרו-פלסטינים פרסמו שמות, תמונות ודפי מדיה חברתית של רבים מ-600 חברי הקבוצה, מה שגרם להטרדה איומים וונדליזם.

משפחה יהודית אחת במלבורן נאלצה לסגור את החנות שלה ולהסתתר לאחר שקיבלה הודעה, "אני יודע איפה אתם גרים." החנות שלהם הושחתה.

מורה בתיכון בבית ספר יהודי במלבורן, הוטרדה בבית הספר שלה בשיחת טלפון, האשימו אותה כ"שותפה לרצח עם" ואיימ עליה, האישה התקינה בביתה מצלמות אבטחה בעקבות האיומים.

אלכס ריבצ'ין, מהמועצה של יהדות אוסטרליה, אמר בזמנו בהצהרה כי הרשימה מזכירה את אלה שיצרו הנאצים כשרצו לרצוח את יהודי אירופה.

פרוסט הודתה ששיתפה את המידע עם אדם אחד, לפני שהוא הופץ ופורסם באינטרנט. דוברת ה'ניו יורק טיימס' אמרה כי ננקטו "פעולות מתאימות" נגד פרוסט.

"הובא לידיעתנו שכתבת של הניו יורק טיימס שיתפה מידע באופן בלתי הולם כדי לסייע לאדם בעניין פרטי, הפרה ברורה של האתיקה שלנו", נמסר. "זה נעשה ללא ידיעתו או אישורו של הטיימס".

בתגובה לטענות נגדה, פרוסט, אמרה בשיחה עם ה'וול סטריט ג'ורנל', אמרה כי היא מסרה את המסמך לאדם אחד, וכי הוא הופץ לאחר מכן ונעשה בו שימוש לרעה "ללא ידיעתה או הסכמתה".

"הייתי בהלם מהאירועים האלה, שהעמידו אותי ורבים אחרים בסיכון נוראי", אמרה. "אני מתחרטת מאוד על ההחלטה שלי".

ניו יורק טיימס אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}