י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי המכתב ליועמ"שית

במפלגות החרדיות תוקפים את סמוטריץ': "הופך את סאגת המעונות למשבר חוקתי"

במפלגות החרדיות הביעו מורת רוח ממכתבו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליועמ"שית בנוגע למשבר הסבסוד במעונות היום לאברכים חייבי גיוס. "סמוטריץ' עושה לנו נזק וזה מאכזב אבל לא מפתיע", אמר גורם חרדי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'

במפלגות החרדיות תוקפים את סמוטריץ': "הופך את סאגת המעונות למשבר חוקתי"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במפלגות החרדיות התייחסו הבוקר (ראשון) במורת רוח למכתבו התקיף של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בנושא מעונות היום, מכתב שלדבריהם הופך את הסוגייה למשבר חוקתי.

שר חרדי אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "המהלך של שר האוצר להפוך את נושא המעונות למשבר חוקתי מתוקשר מול היועצשי"ת וצוותה, הוא טעות חמורה. במקום לפתור את העניין בשקט, סמוטריץ' מעלה את כולם על עצים. זה לא מגיע מדאגתו לחרדים, אלא מדאגתו למצבו בסקרים, הוא מקווה שמלחמה מתוקשרת עם היועמשי"ת תתן לו נקודות בבייס".

גורם נוסף במפלגות החרדיות מציין ל'בחדרי חרדים' כי "בתקציבי יהודה ושומרון שר האוצר אף פעם לא מתנהל ברעש וצלצולים אלא מקיים ישיבות דיסקריטיות עם הצוותים המקצועיים ומגיע להבנות, אז למה בעניינים החרדים הוא הופך את הבעיה למשבר מתוקשר שרק יזיק לנו?".

"סמוטריץ' עושה לנו נזק. זה מאכזב, אבל לא מפתיע", הוסיף הגורם הבכיר.

כזכור, סמוטריץ' הודיע ליועמ"שית כי הנחה להמשיך את העברת הסבסוד במעונות היום לאברכים חייבי גיוס וככל שהייעוץ המשפטי חושב שהחלטתו אינה חוקית הוא מוזמן לפנות לבית המשפט העליון ולעתור נגדו.

שר האוצר כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "פעם הכל כאן היה דרך הפריזמה של כן ביבי או לא ביבי. זה בכלל לא משנה מה הנושא, אם אתה בצד של ביבי יש לך דעה מסויימת ואם אתה נגדו חייבת להיות לך דעה אחרת. היום אלו החרדים. האם אתה איתם או נגדם. שום חשיבה עניינית לגופו של עניין.

אז אני כידוע מאוד רוצה שהחרדים יתגייסו לצה"ל כמונו, ושבצד לימוד התורה החשוב יקיימו גם מצוות עזרת ישראל מיד צר. בדיוק כפי שאנחנו משלבים ספרא וסייפא. אבל כשר אוצר אני לא מוכן להעניש את עצמי ולפגוע אנושות בכלכלה רק כדי להעניש אותם על שהם עדיין לא עושים את זה.

זה כמו ההוא שכועס על יד ימין שבטעות הכתה עם הפטיש על יד שמאל במקום על המסמר ומחזיר לה במכת פטיש מכוונת... ההחלטה השערורייתית של חבורת פקידים משפטיים חסרי אחריות לבטל את סבסוד המעונות לנשים חרדיות תפגע אנושות בכלכלה ולא תגייס חרדי אחד. היא תחזיר לאחור מגמה חשובה ומוצלחת של שני עשורים בשילוב נשים חרדיות בשוק התעסוקה, תפגע בפריון, בתל"ג ובהכנסות המדינה ממיסים. והיא התקבלה בחוסר סמכות מוחלט על ידי חבורת פקידים משפטית שלא חשבה שצריך אפילו להתייעץ עם שר האוצר בנושא כל כך הרה גורל מבחינה כלכלית.

אני לא מכיר אף אחד שבא בטענות לגיל לימון או לאסי מסינג כשדירוג האשראי שלנו יורד או כשהגירעון עולה. מניח שרובכם לא יודעים אפילו איך שני החבר'ה האלה נראים. כולם באים בטענות אלי, ובצדק. אז למה נראה למישהו הגיוני שהסמכות לקבל החלטות כל כך חשובות היא בידיים שלהם?", כך שר האוצר.

 

מעונות היום בצלאל סמוטריץ' גלי בהרב מיארה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}