י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קראה לסגירת חקירות

המינוי החדש של קמלה האריס שמעורר זעם בקהילה היהודית

בקהילה היהודית זועמים לאחר מינויה של נסרינה ברגזי, שהתבטאה בעבר נגד סטודנטים יהודים, ליועצת לענייני הקהילה המוסלמית של קמלה האריס. בקמפיין סגנית הנשיא טענו: היא עזרה ליישם את האסטרטגיה למלחמה באנטישמיות

המינוי החדש של קמלה האריס שמעורר זעם בקהילה היהודית
הבית הלבן צילום: Pixabay

הקמפיין של קמלה האריס מינה את נסרינה ברגזי לתפקיד יועצת סגנית הנשיא לענייני הקהל המוסלמי, כחלק מהניסיון למשוך מוסלמים למפלגה הדמוקרטית. מהלך זה עורר ביקורת בשל הצהרותיה בעבר נגד ישראל ונגד סטודנטים יהודים. 

ברגזי שימשה בעבר כיועצת מדיניות במשרדה של סגנית הנשיא קמלה האריס בבית הלבן, וידועה בעיקר בזכות דעותיה השנויות במחלוקת בנושאים הקשורים לישראל ולפלסטינים. בין היתר תמכה בארגונים שעומדים מאחורי ההפגנות הפרו פלסטניות בקמפוסים. 

במאמר אקדמי שצץ לאחרונה ומעורר זעם בקהילות יהודיות, ברגזי יוצאת נגד משרד החינוך האמריקני על כך שהוא מקבל תלונות של סטודנטים יהודים: "האיום בחקירות מאלץ אוניברסיטאות 'ללכת בזהירות' ולפעמים מוביל לצנזורה עצמית או לוויסות יתר של פעילויות סטודנטים", כך לפי דיווח דניאל אדלסון ב"ווינט". 

מורטון (מורט) קליין, נשיא הארגון הימני-שמרני "ארגון ציוני אמריקה" אמר: "אנחנו מודאגים מאוד מהקריאה של ברגזי לסגור למעשה חקירות נגד קבוצות שמטרידות ותוקפות סטודנטים יהודים".

קליין טען כי המינוי של ברגזי מעיד "באופן הולך וגובר ובלתי מוצדק על עמדותיה של האריס כלפי ישראל, כולל רמז כוזב שישראל מכוונת בכוונה לאזרחים".

לורן היט, דוברת מטעם הקמפיין של האריס, מסרה ל-ynet: "נסרינה עזרה ליישם את האסטרטגיה הראשונה של המדינה למלחמה באנטישמיות בבית הלבן. אנחנו גאים לקחת אותה ואת אילן לקמפיין".

קמלה האריס אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}